fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag.

Jag har ätit riskakor så ligger på 110 kalorier. Fick A på ett litet förhör i naturkunskap. Även om det är ett litet test så är jag glad. :)

Fortfarande många tankar om hur jag ska äta idag. Känner mig nog lite hungrig och VÄLDIGT sugen. Typ varma chokladmuffins med hallon i.. Eller liksom allt som är gott. Nästan lite hetssugen. Men det ska jag inte. Kan bli så att jag äter över HSGDs kalorimål på950 iidag men då gäller det bara att vara duktig imorgon.


Vad tänker ni om alla hjärtans dag?  Jag är både positiv och negativ till det. Det låter ju gulligt men det skapar en del ångest i vissa, vilket jag tycker är synd. Man behöver inte bara tänka på en partner. Famolj, vänner,  husdjur och EN SJÄLV är också en del av kärlek. Älska era nära och kära och er själva.  <3 Sedan gillar jag inte tanken att det är just på alla hjärtans dag många ger blommor tex. Tycker man ska älska sin partner/vad det nu är varje dag.  Skulle uppskatta mer att få tex blommor en random dag än på alla hjärtans dag.  Även om det också är fint. ^^ Hur tänker ni?

2 kommentarer:

  1. A är ju as bra även fast det var ett test bara. Jag är jätte dålig på naturkunskap... Fick E i slutbetyg på A-kursen och jag brukar ligga på alla fall C i typ allt annat så yeah ;)

    SvaraRadera
  2. I Finland (är halvfinsk) heter alla hjärtans dag vänskaps-dag/vän-dag, det tycker jag är mycket bättre just för att det inte blir fokus på en partner utan på alla man bryr sig om :) Håller också med om att det är roligare att få blommor när man som inte väntar sig det, fast jag är faktiskt ganska bortskämd med sånt haha ;)

    SvaraRadera