lördag 22 februari 2014

Till anonym.

Gårdagens intag: 900 kalorier. 

Tränade inte igår. Orkade inte. Pluggade istället. Orkade inte det heller egentligen men var tvungen. Skönt att ha det klart åtminstone. Tog lagom lång tid.

Åt tyvärr inte så nyttigt igår, som jag gjorde dagen innan. Utan blev mest glass. Nåvål, vågen visar neråt. 54,7 kilo. Har gått ner ett kilo sedan förra lördagen. Det känns bra. Nu är det lov på riktigt också, i och med färdigpluggandet.

Planen idag är att jag ska till mormors hus, där mamma och moster redan är. Mammas "sambo" ska komma hit och hämta sina saker. De har ju nyss gjort slut. Jag vill inte vara här då. Vill inte riktigt vara i huset heller men ska inte stanna där allt för länge.

I och med allt detta så har jag varit ensam hemma. Från att jag kom hem igår, till att Erik kom hem igår kväll. Och imorse, han är ju på jobbet igen. Så jag har kunnat väga saker utan att vara rädd. Jag har vägt mig själv alldeles för många gånger. Jag har mätt midjemått och det ligger runt 69-70. Tycker det är svårt att mäta på sig själv. Ska nog be Erik hjälpa mig. Det är ju mamma jag är "rädd" för när det kommer till allt sådant här. Erik vet ju en del och låter mig ju hålla på att väga det jag vill utan att ge mig blickar eller kommentarer. Han är så fin. Mamma är också fin egentligen, men på ett annat sätt.

Vet inte vad planen i övrigt är idag. Funderar på att äta något faktiskt. Men funderar även på att träna och duscha. Har ju en trampmaskin jag kan dra fram. Den hade jag för övrigt inte tagit fram om mamma varit hemma. Detta gör mig liiite orolig inför flytten med Erik om typ ett år.

Till anonym: Du har ingen bloggadress eller något så jag vet inte hur jag ska svara. Får bli här. Jag slår vad om att du är en jättefin människa, det gör jag. Du vill inte ha det här. Att ha ätit runt 600 kalorier en dag är inte bra. Det är inte bra för kroppen eller psyket. Inte på riktigt. Och för mig leder det ofta till hets. Så oftast går jag inte ner i vikt på riktigt. Jag går bara upp och ner samma vikt. Nu har jag tagit mig till 54,7 från 57. Vet du hur jag kom upp till 57 kilo? Jo, genom hets från 54 kilo. Upp, ner, upp, ner. En ätstörning är en sjukdom och inget du borde se upp till. Eftersom att jag inte har någon bloggadress eller liknande så vet jag ju inget om dig. Du kanske redan är ätstörd och isåfall förstår jag dig och dina kommentarer. Var stark och kämpa för ditt liv. Är du frisk och vill gå ner i vikt, snälla gör det den hälsosamma vägen. Det kommer funka så mycket bättre. Spring iväg från allt ätstört om det stjälper och inte hjälper. Och sist, hundra kramar till dig.

2 kommentarer:

  1. Duktig du är som pluggat och congrats on viktnedgången. kramar

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt att du svarade :)

    SvaraRadera