söndag 9 februari 2014

Godnatt?

Jag kan inte sova. Vågar inte gå och lägga mig. Vågar inte stänga av musiken. Vågar inte stänga ner alla internetsidor. Är rädd att tankarna ska bli för höga då. Att ångesten ska slakta mig. Det är illa nog redan. Utan dessa distraktioner skulle jag nog gå under. Jag är trött men är rädd för att sekunden jag lägger huvudet på kudden så kommer tankarna spinna snabbare än nu.


Jag var nära på att äta. Gick till och med ut i köket. Öppnade kylskåpet. Tog upp en sak och var så nära på att smaka en tugga. La tillbaka det, stängde dörren och gick in på rummet igen. Vatten och dator. Tänk om jag hetsar när jag går och lägger mig? Tänk om monstret övertyger mig om natthetsa? Nej. Så blir det nog inte. Men tänk om... Och så vågar man verkligen inte gå och lägga sig.


Okej, skärpning. Dags att sova. Strax.

2 kommentarer:

  1. Även jag känner igen det där alldeles för bra. Även om jag numera är "frisk"..

    SvaraRadera