torsdag 6 februari 2014

Matmatmat, kan aldrig sluta tänka på det.

Trött på skolan. Helt klart. Knappt något internet. Ska hem nu. Egentligen tio minuter kvar men ingen annan är här. Orkar inte med detta. Drar hem. Erik ska möta mig för han har suttit på IO och spelat datorspel. Perfekt. Dock ville han till Falafelkungen och äta kebab, sa nej som tur är. Är dock jävligt sugen på choklad och skruvar. Vi har en påse skruvar hemma. 480 kalorier. Jag har typ ätit 200-210 idag. Ett äpple och ett päron. Skulle liksom kunna äta en påse skruvar och ändå ha 300+ kalorier kvar. Hej tjock och onyttig, jag vet. Vill skita i mat och bara äta choklad och chips. Så jävla dumt. Tankarna vandrar mellan choklad, chips, pommes, hallonwienerbröd, Ben&Jerry och massa annat farligt. Ska vara stark. Max 1000. Det är regeln. Måste hålla det.

(Självklart tänker jag försöka tänka att jag inte failat om jag råkat äta 1200 för när jag tänker så så leder det ofta till hets/överätning. Det vill vi ju inte. Men vill hamna runt 1000 i alla fall. Sedan kommer det bli undantag, det vet jag.)

Förresten så fyller min mamma år idag. Hon önskar sig ingenting och är halvt dryg så jag orkar inte ens försöka. Hon ska få blommor. Det blir bra, det tycker hon om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar