lördag 8 februari 2014

Matval.

Lyckades väga mig idag. Vågen var snäll trots att jag åt en hel del onyttigheter igår. Gått ner ett kilo. Tror jag. Hade ingen exakt vikt förut och sedan så var det väl en del hets då. Struntsamma. Väger 56 nu istället för runt 57. Det känns bra. Lite hungrig. Har "fastat" i  15 timmar. Snark. Nej tänker inte räkna det som fasta om det inte blir typ 20 timmar eller något. Och jag funderar på att göra lunchsnart. Pestopastasallad med fetaost. Ugh, kaloririkt det låter. Speciellt när mamma köpt fetaost med 20% fett istället för 10%. Vet inte om jag tänker äta det då ens. Vi får se hur det blir. Måste kunna väga allt också.

Erik jobbar. Jag och mamma är hemma. Hon håller på i sitt arbetsrum och jag sitter bara på sängen och har tråkigt. Kollat lite recept för skojs skull men klar med det nu. Orkar inte plugga fast jag kanske borde börja lite med sam-uppgiften. Fast nej.

1 kommentar: