måndag 3 februari 2014

Ge mig kontroll.

På tunnelbanan nu. Sen. Sjukanmälde mig första lektionen,  engelska. Stress. Var på läkarbesök. Obehagligt. Berättade on symptom. Hon kollade lite grejer och frågade saker.  Värst var när hon klämde på magen. Tur nog så låg jag nrr och var inte svullen. Blev sedan nerskickad till blodprovstagning. De skulle höra av sig om två dagar. Obehag i armen nu. Hahah.

Ska köpa en cola zero och en kycklingsallad när jag går av tåget. Blir skärpning nu. Orkar inte mer överätning. Dags att ta kontroll och gå ner i vikt. Max 500 i skolan.  Om jag äter salladen, riskakor och ett äpple. Hoppas på mindre. Sedan får vi se vad jag äter hemma. Drt är där det är svårast. Vart överäter ni oftast? Hur hindrar ni er? Vad brukar ni äta för mat efter en tid av överätning?

2 kommentarer:

  1. Överäter helt klart mest hemma också. I perioder verkar jag inte kunna göra något för att hindra det, men jag antar att man bara måste vänja av sig vid ovanan? Äta bra tills man kommer ifrån det. Brukar försöka äta lättare mat för att hamna back on track efter överätning. Mycket sallader och så. Inget "tungt" och speciellt inte mycket kolhydrater.

    Du kan klara det, kram!

    SvaraRadera
  2. när jag har hetsat på riktigt är det när jag vart hemma(oftast ensam) och överäta blir lätt när man är hos kompisar och har massa snacks vid typ filmkväll. Bästa sättet att stå emot är ju att äta tillräckligt mycket bra mat men detär inte alltid lätt. du komemr att ta dig ur den här onda cirkeln förr eller senare. Jag lovar.<3

    SvaraRadera