måndag 5 maj 2014

Äter och äter.

Gårdagens intag: Ca 3500 kalorier.

Jag hatar mig själv. Jag åt pastasallad med dressing till middag trots liten hets innan. Ledde även till att jag åt 150 gram Toblerone. Så tjock.

Skulle ju lämna böcker igår, tyvärr var biblioteket stängt så måste lämna dem idag. Sjukt irriterande.

Sitter i skolan nu och har engelska. Orkar inte. Vill hem och sova men är rädd för att äta där. Här i skolan kommer jag inte äta någonting. Vatten, cola zero och sockerfria tuggummin. Det känns bra för jag är så himla tjock. Särskilt nu. Mina byxor är tajta. Magen väller över alla kanter som finns och inte finns. Ångesten sprider sig i kroppen, tar över sinnet och får mig att tänka hemska tankar. Jag orkar inte.

2 kommentarer:

  1. När jag läser dina inlägg så vill jag skriva något som helt magiskt kommer att få dig att må bättre. Det är ganska svårt... men jag vill bara säga att jag hoppas att du förstår att du har en snygg kropp och ett vackert ansikte. Jag hade inte tackat nej till dina bröst :)
    Sedan hoppas jag att du har människor runt om dig som lyfter upp dig och stöttar dig. Det är inget fel med att vilja gå ner i vikt men låt inte din ungdom försvinna i ett virrvarr av kaloriräkningar och ångest. Mat är något vi behöver för att överleva, det är allt. Låt det inte ta över din värld. Ät vad du vill och var ute i naturen. Gå promenader, simma och andra aktiva saker. Men räkna inte kalorier och ha ALDRIG ångest över något du ätit. Om du känner att du inte har någon att prata med så finns det människor som är utbildade som du kan vända dig till.

    Du förtjänar att må bra :)

    SvaraRadera
  2. Åh, I know the feeling... :( Styrkekramar!! <3

    SvaraRadera