torsdag 15 maj 2014

Stress!

Skrev klart arbetet, gick ganska snabbt ändå. Dock blev jag stressad som fan. Skulle ju hinna upp och handla och helst baka. När jag var på väg upp till centrum var Erik på väg hem, fyrtio minuter. Sprang upp, på riktigt sprang. Orkar inte det alltså hahah. Någon annan som får ont i halsen av det och vet varför? Handlade inslagningspapper med muffins på och smör till muffinsen jag skulle baka. Sprang hem. Slog in parfymen. Gick ut med hunden. Hann börja påbörja baket och komma nästan halvvägs till att Erik kom hem. Han blev glad och jag blev glad. Det jobbiga var när jag blandade i kakaon och var så himla dizzy att jag fick sätta mig ner på golvet. Det var obehagligt. Erik blev lite orolig och frågade om jag ville ha något, sa att det var lugnt, samlade lite power och fortsatte baka. Nu är muffinsen i ugnen. Första plåten är vanilj och andra är choklad. Tror vaniljmuffinsen är klara snart! Hoppas jag inte äter någon...

Ligger på 473 kalorier. Fan! SÅ JÄVLA ONÖDIGT. Hade kunnat fasta till middagen annars. Hoppas jag inte äter för mycket bara... Vet inte ens vad som skulle kunna kännas som en okej dag längre. Hade tänkt max 700-800 idag, det kan jag ju glömma nu. :( Det är antagligen vad en middag ute MINST hamnar på. Åhhh. :( Ångest.

Aja, ska baka klart. Sedan duscha och fixa mig lite grann. Jobbigt också. För då måste jag ha kläder som ska vara fina och det är inte lika lätt att gömma sig i jeans som i pösbyxor. Jippie, ett till ångestmoment. :(

2 kommentarer:

  1. Det går nog bra :) jag vet inte riktigt heller vad som är "normalt" längre, det känns som att jag ätit massiva mängder om jag kommer upp i 1000 kcal, men man måste komma ihåg att kroppen bränner 1200-1700 kcal i total vila (beroende på storlek) och har du rört på dig eller bara suttit upp istället för att ligga ner hela dagen, så bränner du mer.

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig i dina inlägg. För mig går det dåligt och bra om vartannat. Mest dåligt. Kan helt sjukligt vräka i mig hur mycket som helst en dag, för att fasta nästa (och det värsta som finns är ju jojobantning har jag hört). Vill inte ha det så. I helgen ska jag på fest, massa gamla kompisar som jag gick tsm med i högstadiet ska vara där, de kände mig när jag var smal, och nu kommer de att se stor förändring.
    Jaja, ville mest säga hej och styrkekramar och jag har läst dina inlägg från veckan och vet precis hur du känner :/
    kram

    SvaraRadera