lördag 24 maj 2014

Hur gick fastan?

Gårdagens intag: 1110 kalorier.

Fastan gick bra faktiskt. Avslutades inte optimalt men tänker vara nöjd ändå. Fastade 45,5 timmar. Mitt rekord är 46,5, hade varit kul att slå det men klockan hade blivit för mycket och Erik var på mig om att äta. Innan vi åt något gick vi på en liten promenad, inte så fort och inte så länge. 30 minuter ungefär. Mådde inte så bra. Åt tyvärr en hel Ben&Jerry. Turligt nog så åt jag inget mer. Ingen hets, inget salt fast jag var sugen på det. Magen var relativt platt både igår och idag. Kunde dra in den mycket. Älskar det! Vägde mig idag för första gången på hur jävla lång tid som helst. Jag vägde mig för väldigt länge sedan när jag hetsade och så. Då vägde jag runt 57,5-58. Slutade väga mig länge så vet inte hur vikten varit. Imorse visade vågen 56 kilo. Jag är glad att det går åt rätt håll men jag är arg över att jag ens kom upp till dessa vikter. Nu är det 2,5 vecka kvar till studenten och jag hoppas att jag kan gå ner två kilo. Alltså väga 54, vilket har varit lite av en trivelsvikt förut även fast jag då också ville ner mycket mer. Sista invägningen på bloggen gjordes sista mars. MARS! Men vet att jag har vägt mig efter det, inte många gånger men ändå. Tror dock inte jag vägt mig i maj faktiskt. Jag vet att jag kan ha tappat lite vatten av fastan men jag har samtidigt mens som brukar göra att man samlar vatten så jag tänker att vikten nog går att lita på ändå.

Jag har kanske chans till att fasta idag, kanske ända till på måndag. Dock mår jag inte tipptopp. Har inte ätit något med näring sedan i onsdags. Det är lördag nu. Är lite hungrig, svag, mår lite illa, är seg och sugen. Vill verkligen äta men samtidigt inte. Vill fasta, hetsa och äta lagom. Vi får se vad som händer. Jag tror det lutar mot lagom. Jag tror också att jag fortsätter med HSGD, eftersom att jag fastade så väger det jämt med den där dåliga onsdagen. Men åt 160 kalorier för mycket igår, funderar på att bara dra bort dem från idag så blir det nog bra ändå.

2 kommentarer:

  1. 56 kg är inte mycket alls :) skönt att det går åt "rätt håll" iallafall, även om du absolut inte behöver gå ner nånting alls.

    SvaraRadera