lördag 31 maj 2014

Orkar inte, damp.

Gårdagens kalorier: 2400.


Ugh. Har även ätit minst 500 kalorier idag redan, kanske 600 till och med. Orkar inte. Jag fattar inte vad det är för fel på mig. Hade liksom nio bra dagar, ingen hets eller något. Sen hade jag två halvdåliga dagar. Och så igår blev det alldeles för mycket... Vet inte hur resten av helgen kommer bli. Allt känns dålig. Jag känner mig så värdelös. Har sökt lite jobb både igår och idag men varför skulle någon anställa mig? Jag är ju sämst...

Jag fattar inte hur jag ska orka. Jag kämpar och går ner i vikt, sedan har man någon enstaka dålig dag och man går upp allt igen. Har visserligen inte vägt mig men jag vet hur det funkar. Kan ta 2 veckor att gå ner x i vikt och sedan tar det typ 2-4 dagar att gå upp detsamma igen. Hatar, hatar, hatar. Det är något fel på min kropp. Fast inte så konstigt med tanke på hur jag behandlat den. Rätt åt den. Hatar den. Det är rätt åt den att den har järnbrist, yrsel, är lättansträngd och svag. Det är rätt åt den. För den är äcklig, ful, tjock och dålig. Den får mig att må dåligt så jag får den att må dåligt tillbaka. Skittöntigt. Jag undrar hur min kropp mår egentligen. Alltså om man skulle göra tusen tester och se om min "ätstörning" ens påverkar kroppen. Antagligen inte, hahah. Åhhh, orkar inte.

4 kommentarer:

  1. kroppen tar låååång tid på sig att ändra sig. Alla snabba upp/nedgångar är bara vätskeobalans. Ha tålanod

    SvaraRadera
  2. Hah, jag reagerade på mina perfekta blodprover efter 6 månader svält med "va?! Ingen näringsbrist?! Då har jag inte svält hårt nog!" Du är fin och du förtjänar att må bra. Jag vet att det är svårt, men det är så.

    SvaraRadera
  3. Du borde ta hand om din kropp och ge den den näring den behöver, försöka vara tålmodig och jobba med den istället för mot. Tror att hetssugen du får beror på att du äter för lite annars, att det är din kropps sätt att säga att den behöver energi. Så är det i alla fall för mig, och det är så jäkla frustrerande. Det som hjälper mig i att försöka bli sams med min kropp är att flytta fokus lite från hur den ser ut, att jag enligt mig väger några kilo för mycket, till vad den kan göra för mig. Tänker t.ex. på hur glad jag är över att min kropp är stark, sällan blir sjuk, låter mig träna och dansa, förlåter mig om jag äter dåligt... Försöker se kroppen som mitt tempel som jag måste vårda. Tänk på att din kropp är den enda kroppen du har att leva i för resten av ditt liv, den förtjänar att må bra, du förtjänar att må bra! Styrkekramar. <3

    SvaraRadera