måndag 5 maj 2014

Hjälp mig!

Har inte ätit än. Känns sjukt skönt. Inte varit hungrig en endaste gång, det bevisar ju att jag har ätit alldeles för mycket. Magen är fortfarande alldeles stor, låren har blivit dubbelt så stora på två veckor och höfterna vill jag inte ens prata om. :(

Just nu så pluggar jag inför det muntliga nationella i svenska som jag missade förra veckan. Ska hålla mitt tal imorgon om särskrivningar. Om någon har gjort det så ge gärna tips. Särskilt på hur man kan använda stilfigurer och motargument. Tar gärna emot tips om inledning och avslutning, hahah. Lagom desperat! Satsar på A!

2 kommentarer:

  1. Kan tyvärr inte ge så mycket råd då jag inte gjort det själv, men kom ihåg att "knyta ihop", alltså i inledningen går du igenom snabbt vad du kommer prata om, och i avslutningen går du snabbt igenom vad du sagt :) och lycka till! Försök äta bra frukost så du orkar imorrn.

    SvaraRadera
  2. Lycka till till nationella. Kan tyvärr inte hjälpa dig då min svenska suger.. :)

    SvaraRadera