måndag 12 maj 2014

Hemma!

Hej, jag kom hem igår runt sex-tiden. Orkade inte blogga. Packade upp, duschade, ÅT och var med Erik. Såg en jättefin film, "One day", se den!

Resan var bra, trots mycket ångest. Det var varmt och fint. Det var kul att gå runt i alla små gränder och att få se Sagrada Familia igen. Vi åt mycket. Eller egentligen åt vi kanske inte jättemycket men ofta. Jag brukar aldrig äta frukost i princip. Åt frukost tre av fyra dagar. OCH LUNCH OCH MIDDAG. Jag äter aldrig så mycket MAT. Det var jobbigt men gick okej. Åt även lite onyttigheter. Särskilt mycket blev det på lördagen.. Många ätstörda tankar dock. Jobbigt att gå runt i shorts och kjol, hade dock stora överdelar och strumpbyxor. Jobbigt när mamma känns hundra gånger smalare och är hundra gånger snyggare än mig. Moster är större än mig, det vet jag. Jag kan oftast se det men ibland tror jag ändå att vi har lika stora ben. Men hon är så fin. Jag fattar inte. Jag såg hur många fina människor som helst i Barcelona. Smala, normala, tjocka. Så fina. Och där var jag. Ful, äcklig och fel. Fattar inte. Jag vet innerst inne att jag inte är skitfet men ändå så kan jag inte se det. Varför är andra normalviktiga och även överviktiga hundra gånger finare än mig? Varför kan inte jag vara fin i kjol?

Torsdagens kalorier: Max 1500. -Lite promenerande
Fredagens kalorier: Ca 1500. -MYCKET promenerande.
Lördagens kalorier: 2500+. -Mellan promenerande.
Gårdagens kalorier: Ca 2000. -Väldigt lite promenerande.

Ja, på fredagen gick vi mest. Hade till och med lite träningsvärk i vaderna sedan hahah.

Sitter i skolan nu. Engelska men läraren är provvakt i något nationellt prov. Så det är eget arbete. Det betyder sitta och kolla bloggar m.m. Orkar inte. Måste göra klart en uppgift idag. Trööött.

Kommer inte äta i skolan idag. Har inte med mig något. Vatten och cola zero. Vet inte vad jag ska äta hemma. Blev sugen på en pastasallad men samtidigt vill jag ha glass. Jag har velat ha glass jättelänge. Har en burk Ben&Jerry hemma. Halfbaked. Bästa. Varför är jag så tjock? Om jag nu ens har en ätstörning, verkar dock inte troligt, kunde jag inte få ha en ordentlig då? Vilken ätstörd vill äta glass till middag? Juste, ingen. Slutsats: Jag har inga problem.

4 kommentarer:

  1. Jag äter glass till middag ibland, eller godis eller kakor. Jag "prioriterar" liksom mina kalorier så får jag äta 100 kcal till middag så tar jag det jag är sugen på, även om det är smågodis istället för brocolli... :P

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du hade ångest under resan men fint att det trots allt var bra ändå <3 och jag kan också vilja ha glass till middag ibland! Det är nog inte så ovanligt som du tror. Kram.

    SvaraRadera
  3. Känner än en gång igen mig så jävla mycket i det du berättar.:c kram, du är fin<3

    SvaraRadera
  4. KUL ATT DU ÄR TILLBAKA NU :D saknade din uppdatering. kram <3

    SvaraRadera