fredag 28 juni 2013

Fan.

Mamma var sugen på chips. Bad mig köpa. Sa att vi lika gärna kunde passa på. Första juli så börjar vi ju ändå, det är på måndag.

Men självklart räckte det inte med chips, vi hade Toffifee som jag gärna tryckte i mig av. Så många att jag nu mår illa. Och skäms. Jag vill träna, men jag orkar inte. Känns onödigt, mår illa, mätt, redan förlorat, varit dålig, inte värd att lindra ångesten. Det är rätt åt mig. Det var ju jag som åt. Ingen tvingade mig. Fan då.

1100 låg jag på innan. Vad kan jag ha tryckt i mig nu? 700? 1000? Jag vet inte. Vi säger 1000, säkrast så. 2100 kalorier. Vilken bra dag. Verkar heller inte bli någon promenad med mamma. Båda är sega. Och känns inte som att det skulle göra någon skillnad. I stort sätt bara ätit skit idag. I Turkiet åt man kanske både mycket och onyttigt men mer riktig mat än nu. Faildag. Ångestdag. Erik är borta också. Det resulterar alltid i att man läser lite för många bloggar, kollar på lite många bilder och klipp och googlar lite för mycket saker och spenderar lite för mycket tid vid forum.

Det ökar ju bara ångesten. Varför läsa om dieter, som jag vet att jag inte klarar av? Varför titta på bilder, när jag vet att jag aldrig kan se ut så? Varför ger jag mig själv mer ångest?

Jag vet inte vad jag ska göra. Om jag drar ut lite senare så jag kan ju i alla fall bränna lite. Alltid bättre än inget, även om dagen är förstörd. Man kan ju alltid försöka bättra den lite. Vi får se. Jag vill sova. Men först så ska jag kolla på diverse klipp på youtube, kanske blir någon film. Antagligen någon jag redan sett.


Tips på äs-relaterade saker som är svårfunna tas gärna emot!

1 kommentar:

  1. Du vet ju att jag också har problem med hetssug. Det som hjälp mig är att göra saker. Liksom, få bort tankarna på mat och göra något annat. Jag som är intresserad av hudvård, smink osv brukar titta på recensioner på olika produkter med mera. Jag gillar att rita också, och det tar upp mycket tid. Jag har förstått att du gillar att spela datorspel (med tanke på att du spelar ofta med Erik, haha), du kanske kan köpa ett nytt spel och greja med det?

    Kram, och kämpa på vännen.♥

    SvaraRadera