fredag 14 juni 2013

Massa babbel om ovetande och ångest.

Tittar på klockan. Den är mycket, borde gå upp. Vill inte, måste väga mig då. Vill inte. Nervös. Efter ett tag när klockan tickat vidare så går jag upp, kissar och går till vågen. Nervös. Ska jag ställa mig på den? Kommer ju väga 100 kilo. Ställer mig på den. 54,3. Minus fyra hekto. Glad. Mycket glad. Trodde det skulle visa plus.


Hej, jag är glad för trots allt fuskande så har det gått bra. Jag har fått minus. Jag vet inte vad mitt mål är till resan men att komma utan 54:an låter ju lockande. 4 hekto, borde gå. Om jag satsar och slutar äta Skruvar vid midnatt.

Inga planer idag. Vi kanske ska bort någonstans. Till min pappa eller Eriks mamma/vänner. Kanske något annat. Jag vet inte. Vet ingenting. Vet inte vad jag har för matmål. Jag hatar att vara ovetande. Jag hatar att inte kunna bestämma hur jag vill. Jag vill ju verkligen inte ljuga. 1000 kalorier? 1400 kalorier? 800 kalorier? 1200 kalorier? Jag vet inte och jag hatar det. Kan inte planera. Vill helst vara under 1200. Helst under 1000 faktiskt. Men jag vet inte om det funkar. Om vi ska till min pappa blir maten omöjlig att räkna/hålla koll på. Tror jag. I och för sig, igår slapp jag köpa en portion med fet utemat. Dock åt jag lite från Erik, snacka om svag. Så kanske kan köra på the healthy card igen. Sa att jag ville äta relativt bra innan jag åker, eftersom att man äter så mycket där nere. Kanske kan funka. Helst vill jag bara dricka shaker och äta barer. Men det går inte.

Jag är så rädd för resan till Turkiet. Resan med all-inclusive. Sista jag var på en sådan resa så gick jag upp 2-3 kilo. Jag vet att det är en del vatten också men ändå. Ångest, ångest, ångest. Illa att man har ångest innan man ens åkt dit och satt sig vid ett marbord.. Men, jag får skärpa mig sedan när jag kommer hem. Äta bra innan och efter. Så borde det vara okej. Hoppas jag.

1 kommentar:

  1. sötis. 1.3 kilo dit ju! de fixar du :)...
    ja passar dock inte i 53 kilo. ja ser stor ut. alla kroppar e ju olika o min ser bara fet ut .. :(

    om du äter med pappa din, försök fylla tallriken med sallad om det finns, de kan man inte stoppa i sig för mkt av typ ju. åså liiite vanlig mat på det som du trycker ut på tallriken så det ser mkt ut.
    å ja så kan du säga som du skrev att du vill äta lite mindre innan resan. :) kram!

    SvaraRadera