onsdag 5 juni 2013

Min diet består till störst del av Ben&Jerry.

Äta glass tills man mår illa är inte så kul, men det är ju gott. I alla fall i början, och i mitten och det mesta av slutet. Men när man är klar, då kan man må illa. Speciellt när man tryckt i sig en stor burk med mäktig Ben&Jerry glass. En halv liter. 1100 kalorier. Jag ligger alltså på 1450 kalorier. För min middag hamnade på 350. Gud vad illa. Snacka om att förstöra för sig själv. Hoppas på det bästa. Är lite träningssugen men klockan är mycket och har som sagt ont i musklerna. Erik vill inte träna och då ger jag upp. Visst, jag kan träna själv men inte kvart i tio. I alla fall inte idag. Kanske en annan dag, typ när Erik är med några kompisar.

1450. Det är grönt enligt Shape Up men jag vet inte vad jag tycker längre. Förut var ju 1500 min gräns och 1600 kändes oftast okej, beroende på vad jag ätit. Nu vill jag äta max 1300, helst under det. Helst 1000. Jag vet att det är ett varningstecken, att det inte är bra att dra ner. Men jag går inte ner på 1500 och jag vet att det inte har med kalorierna och göra. Det beror på att jag äter fel. Det är jag och ingen annan som gör fel. Ändå kan jag inte sluta. Liksom, ge mig chips och jag vill ha mackor. Fett, fett, fett. Och socker, socker, socker. Kolhydrater är ju gott men inte så jävla bra. Fan, tänk om jag bara var stark nog att stå emot suget. Om jag bara kunde göra rätt. Liksom är flera mål bra mat istället för att äta lite mat så jag kan äta massa skit, som jag ändå ångrar. Fast även på min bra, låga dagar så kan det mesta bestå av skit och lite är riktig och bra mat. Tyvärr. Jag ska verkligen försöka imorgon.

Jag behöver en seriös peppkompis, nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar