söndag 26 maj 2013

Ungefär.

Jag låg i sängen länge idag. Klev upp och borstade tänderna tio i tolv.


Idag ska jag äta bra och plugga. Köpte ett astöntigt spel igår men det är underhållande så jag bryr mig inte, slipper tänka på skolan och vikt och massa annat bullshit. Hej jag är 18 år och spelar Sims 2. Jättefint. Skitsamma.

Är fortfarande lite trött, spelar nog ingen roll hur länge jag sover för jag är trött ändå. Trött på skolan, trött på vikten. Ångesten är fan ingen rolig kamrat. Jag har fattat varför jag får ont i hjärtat ibland. Ont, inte att det börjar klappa fort, utan ont. Stress. Vad roligt, verkligen. Ångest och stress är verkligen en bra kombination, man får så mycket gjort. Eller inte, bara en jävla massa tankar tänkta. Jobbiga, dumma tankar dessutom.

Jag har ingen aning om vad jag ska äta idag, noll koll. Inga planer. Önskar att jag slapp sug och hunger och frågor och kunde slippa mat idag. Så känns det. För jag orkar fan inte tänka. Verkar sjukt mycket enklare att bara bestämma "Idag struntar jag i mat, pallar inte." istället för "Vad ska jag äta? Är det där okej? Hur många kalorier? Är det bra eller dålig mat? Vilken siffra är okej idag? Vad händer om jag äter för mycket? Tänk om jag hetsar? Jag har ju typ hetsat i två dagar nu, tänk om jag inte kan sluta? Vad ska jag äta som är okej då? Amen jag äter det där. Jag är inte ens mätt nu. Fan."

Ungefär så låter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar