torsdag 24 april 2014

Älskade du.

Gårdagens intag: 368 kalorier.

Fastan blev 24 timmar lång och jag åt kesellapannkakor. Proteinrikt, mättande, nyttigt och gott. Återigen var jag nära på att äta en bar fram mot kvällen men klarade inte av det pga ångest. Hur kan det vara så olika? Vissa dagar hetsar jag i mig 4000 medan dagar som igår så får jag i mig 400.

Fick reda på mitt resultat på det skriftliga nationella provet i svenska. Jag fick A! Så himla glad! Kändes ju bra när jag skrev det men man kan ju aldrig veta.

Idag åt jag "lunch" i skolan. Så patetiskt att kalla det lunch ens. En proteinbar. Jag hade faktiskt tänkt att inte äta alls med tanke på att jag och Erik antagligen ska ut och äta idag. Berättar mer om det snart. Jag åt delvis tack vare finaste Hannahs ord. Så tack vännen. <3

Det pratade mycket om ångest i skolan idag. När någon nämnde ätstörningar så slog det till i magen. Så obehagligt. Man kanske inte är helt normal ändå då... Sedan på bussen på väg från skolan så satt några vid min klass nära mig. Gissa vad de pratade om. KROPPAR. Elevers kroppar dessutom. Och utseende. Mådde grymt dåligt. Fick sådan ångest och ville bara försvinna. Inte höra. Undrar vad de tänker om mig!? Äntligen på tunnelbanan utan några skolkamrater. Fan. En kille bakom mig börjar prata om hur goda Questbars är och att knappt de innehåller några kolhydrater. ALLTSÅ KOM IGEN JAG ORKAR INTE. Dessutom är de inte alls goda, hah.

Nu är jag hemma. Har kört c/s på ett äckligt gélehjärta som var kvarglömt i påskägget. Gillar inte ens sådana, tur att jag hindrade mig. Hade världens hetssug och precis när jag stod och rotade runt i frysen så hör jag mamma som öppnar ytterdörren. Snabbt försvann jag ut från köket och blev ombedd att gå ut med hunden. Efter det skulle jag tömma diskmaskinen och nu har jag precis ätit ett äpple för att inte hetsa. Har en liten cola zero också. 15 ml. Ligger på 300 kalorier just nu.

Anledningen till att jag antagligen ska ut och äta med Erik idag är för att vi har varit tillsammans i tre år. TRE ÅR!!! Han är så jävla underbar. Jag fattar inte varför han vill ha mig men jag är så glad för det. Jag är TACKSAM. Jag vet att man inte ska vara tacksam över en partner för det är ju en sådan självklarhet att någon vill ha en. Så säger i alla fall alla som pratar om självkänsla. Men den har jag inte så det är okej antar jag. Tråkigt nog så skulle även min fina mormor ha fyllt 65 idag. Det känns så konstigt. Att hon redan varit borta i lite mer än tre månader. Nej, nu saknar jag både henne och gammelmormor...

Här kommer en liten töntdikt jag skrev när vi varit tillsammans i ett år. x)

365 dagar, ett år. Du har varit min i ett år,
och jag har varit din i 365 dagar.

Egentligen fick vi nog varandra tidigare, vi var bara två osäkra människor.

Osäkra, dumma och unga.

Men jag älskar dig och jag vet,

att du älskar mig med.

För jag är din Patrik,

och du är min Daniel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar