söndag 20 april 2014

Orkar inte försöka.

Gårdagens intag: 2000-2500 kalorier.

Det är svårt att räkna påskmat. Det är svårt att äta påskmat. Speciellt när saker som sägs vid matbordet är hur dåligt det är med läsk och godis och när smala, snygga släktingen pratar om sina nyttiga avokadoproteinkokosbollar. Ångesten bara malde hela kvällen och jag ville hem, hem, hem. Till slut kom jag hem. Förresten blev jag aldrig hungrig igår. Inte ens i en sekund. Hatar mättnad från dagen innan. Nu är jag också mätt från gårdagen. Ändå var det första jag gjorde imorse att äta choklad för 300-400 kalorier. Så jävla värdelös. Jag vill att skolan ska börja igen. Bara för att få tillbaka rutiner och kontroll. Varför förstör jag för mig själv på en gång? Jag hinner knappt tänka innan jag smält i mig alldeles för många kalorier. Lämnas bara med chokladpapper, ångest och ett "Oj, vad fan gjorde jag så för?". Jag vill inte misslyckas, så jag antar att jag inte ens orkar försöka. För försöker jag och misslyckas så känner jag mig ännu mer värdelös.

Nu ska jag plugga. Nästan första gången på lovet. Varför är jag så dålig på att plugga? Arbetade liiite på gymnasiearbetet igår och idag ska jag göra mer. Sedan kanske jag ska in till stan och träffa Erik, två av hans vänner och ena vännens tjej. Vi får se.

Tack förresten för alla fina kommentarer även fast jag inte håller med. Och ni ser bara mitt ansikte i princip, inte min kropp. Jag kan lova att jag är tjock. Om ni bara såg min mage, mina höfter och mina hemska, hemska ben. Då, då skulle ni se.

2 kommentarer:

  1. Jag måste också plugga, så sitter jag och läser bloggar istället... :D hade bestämt mig för att plugga järnet på påsklovet så det var chill nästa vecka i skolan, så är det två dar kvar och jag har inte ens börjat. WAY TO GO URIEL!

    SvaraRadera
  2. Kände också massa ångest igår.. :c

    SvaraRadera