tisdag 22 april 2014

Ironi.

Intag: Ca 2100 kalorier.

Jag åt glass. Ja, en hel burk Ben&Jerry. Ja, jag är svag och tjock. Ja, riktigt svag. Men imorgon ska jag bli stark igen. Imorgon ska jag få tillbaka kontrollen. Imorgon börjar skolan. Svältens palats. Det är så enkelt att hålla sig till få och relativt nyttiga kalorier där. Ingen glass, inga överfyllda påskägg och inga andra hetsfällor. Bara kontroll. Bara vatten, cola zero och safefoods som jag tar med mig. Frågan är om jag ska ta med mig något överhuvudtaget imorgon men tanke på hur mycket jag hetsat senaste tiden... Dock är jag rädd att det kommer leda till hets när jag kommer hem. Nåväl, kommer bli en bra dag imorgon i alla fall. I skolan kan jag inte hetsa och det är så skönt. Här hemma har man vaknat till hets och gått och lagt sig efter hets. Hets, hets, hets. Tugga, svälja, tugga, svälja. Hela tiden. Inga andetag. Jag får ju inte tänka på vad jag gjort. Det är nog därför jag ibland fortsätter äta fast jag knappt vill. Säg att jag hetsat i mig 3000 kalorier, mycket jag vet, så kan jag fortsätta upp till 4000 bara för att slippa tänka "Varför gjorde jag så? Vad har jag gjort? Vad ska jag göra?" Självklart slår ju det ju till senare ändå men det är ändå skönt att kunna skjuta upp det just då. Men då är inte nu och nu mår jag sämre än jag vill erkänna.


Jag tror jag vet en anledning till att jag äter så mycket skit och inte så mycket mat. Jag hatar ju min kropp. Jag hatar hur dåligt den får mig att må, så jag vill få den att må dåligt tillbaka. Jag hämnas på min kropp fast det slutar ju bara med att jag hämnas på mig själv. Ironiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar