söndag 27 april 2014

Helgen.

Fredagens kalorier: 678.

Åt en proteinbar i skolan. Sedan åkte jag hem och fixade. Erik kom efter ett tag och vi åkte in till stan. Gick runt i affärer, njöt av solen. Det var mysigt. Tills vi gick till Gallerian och delade på någon browniegrej med glass. Åt inte ens halva men mådde så himla illa. I flera timmar. Även när illamåendet lagt sig så kom det tillbaka rätt enkelt. Så åt ingen middag. Blev hungrig fram mot midnatt men kände mig alldeles för tjock.

Vaknade dagen efter och magen var lite mer insjunken än tidigare. Glad. Erik skulle åka kryssning med massa killkompisar på kvällen så vi skulle umgås på dagen. Vi åkte in till stan igen. Vädret var ju så fint. Köpte en tröja på H&M. En väldigt triggande tröja som jag nästan ångrar nu. Tajt och som en "lång" magtröja. Ugh...

Vi kom till stan och Erik åt lunch. Jag smakade. Vi gick runt i Gamla stan och tog sedan båten över till Djurgården. Åt en glass, låg på 500 kalorier. Sedan tog vi oss in mot stan igen. Hade inte så mycket att göra innan han skulle möta upp sina kompisar. Vi satt på något fik. Tog en cola zero bara. Mådde fortfarande lite konstigt efter browniegrejen och var liksom dömätt fortfarande. Hoppades på att dagen skulle bli bra. Sedan blev jag triggad. Av avundsjuka och oro. Erik. På en båt med tjejer. Jag vet att han inte skulle göra något, jag litar på honom. Det är alla andra jag inte litar på. Kände mig heller inte så sedd av Erik på slutet, vilket kändes jobbigt. Hetssuget slog till. Jag stack hemåt och han drog till sina vänner.

Mamma ringde när jag var på tunnelbanan och ville ha chips. Gick till Hemköp och var SÅ nära på att köpa hallonwienerbröd och munkar med äppelfyllning. Blev istället en påse chips till mamma och en liten (40gram) chipspåse till mig. Den åt jag fort när jag satt mig vid datorn och plötsligt låg jag på 700 kalorier. Hetssugen. Mikrade till slut två bullar. (Pluggade på gymnasiearbetet igår. Gör det nu med. Det ska in idag. Orkar inte.) När mamma var ute med hunden gjorde jag något extremt äckligt. Tog fram fryst mandeltårta ur frysen. Den fick tina på mitt rum innan jag sedan hetsade upp den samtidigt som jag läste i någon bok för mitt gymnasiearbete. Lyckat. Ångest. Var uppe länge och mådde bara dåligt. Kom antagligen upp i 2500 kalorier igår. Så dålig.

Idag ska jag äta thaimat med två kompisar. Oro, stress, ångest. Magen känns mer degig än igår men sjunker ändå in lite när jag ligger ner. Måste skriva klart mitt gymnasiearbete idag och helst en till uppgift. Klockan är halv tolv. Jag ska hinna duscha också. Sedan måste jag nog dra hemifrån kl 17 då vi bokat bord, lol, klockan 18. Det är fucking BUFFÉ dessutom. Ångest. Kommer äta ihjäl mig. Redan börjat. Ätit 120 kalorier, två kanelknäcken, idag. Skulle ju inte äta innan thaimaten... Känner mig hetssugen. Ensam hemma. Skulle kunna mikra en bulle eller koka pasta utan att någon ser. ÅH, VARFÖR ÄR JAG SÅ HÄR!?

Nu ska jag försöka plugga. Hoppas ni har det bättre än mig just nu.

4 kommentarer:

  1. Jag brukar inte krama on-line, men du behöver en *kram*

    SvaraRadera
  2. Jag har hetsat i två dagar nu, har en massa hetsmat kvar och tänker "varför inte" hela tiden, men JAG VILL INTE. Måste det vara så svårt att låta bli? :C

    SvaraRadera
  3. Hetsar när jag inte äter regelbundet, hur jobbigt som helst.
    hoppar du mår bättre nu :3 kram

    SvaraRadera