tisdag 22 april 2014

Tjock.

Somnade vid halv tre men hade inga större problem med att gå upp kvart över sju. Nu sitter jag i skolan och har förberedelsetid inför svenska muntliga nationella. Orkar inte. Vet inte vad jag ska prata om. Vill fixa med gymnasiearbetet. Men min "handledare" är konflikträdd och dum i huvudet och bad mig prata med en ämneslärare istället. Kul. Verkligen. Tack. Idiot.

Dricker cola zero och vill inte att den ska ta slut, vilket den tyvärr kommer göra snart. Trots att jag inte hade så värst svårt att gå upp imorse så är jag ändå trött och seg. Skulle inte säga nej till att få dega i sängen. Har med mig riskakor men vet inte om jag kommer äta dem. Är inte hungrig men ett illamående kommer och går. Orkar inte. Kan jag inte bara få svälta utan att må dåligt. Fast jag mår dåligt av hets också så vem bryr sig? Spelar ingen roll om jag äter eller inte, min kropp mår lika dåligt oavsett. Så jävla orättvist.

Jag känner hetsen i hela kroppen. Så jävla äcklig. Vågar inte väga mig, vill inte veta. Jag är så jävla tjock.


5 kommentarer:

  1. Ät riskakorna, du behöver dem! Var rädd om din fina kropp, du har bara en!

    Sv; Kram <3

    SvaraRadera
  2. Egentligen är det varken konstigt eller orättvist att du mår dåligt om du varvar mellan hets och svält, tror faktiskt att dom flesta mår dåligt då, då det är en naturlig reaktionen från huvudet och kroppen.

    Ibland kan man ha svårt att känna hunger och då kan illamåendet representera hungern, alltså att illamåendet är hungern. Brukar då gå över om man äter något.
    Tycker det är klokt och starkt av dig om du äter, det är ett första steg att upprätthålla någon form av balans i kroppen, och du kommer troligtvis må bättre.

    kram

    SvaraRadera
  3. Sådär är det för mig också. När jag har hetsat blir jag bakfull, yr i huvudet, illamående, får halsbränna och känner mig allmänt äcklig på insidan. När jag svälter blir jag supersvag, svimfärdig, darrig och mår illa av all magsyra i magen som inte får nåt att jobba med. Det bästa vore ju ett mellanting mellan hets och svält, att vara "normal" men det funkar inte i min störda hjärna, för att vara "normal" är lika med "tjock" och då hetsar jag istället. Logiken?!

    SvaraRadera
  4. Sv: jag är inte så smal egentligen, det är bara för att jag har rätt smala höfter som måtten blir små. Jag har grodlår som nästan går ihop. Jag är typ bananformad, har inga former alls utan ser ut som en tjock kille med stora ben och armar och ingen rumpa eller bröst :(

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja, du har så rätt. Jag ska vara försiktig. Det är bara en månad och fokus ligger främst inte på att bygga muskler, utan att gå ner i fett. Jag förstår riskerna. Plus att jag inte räknar in frukt och grönt i mitt kaloriintag, så en dag som jag ätit 700 kalorier på, kanske jag istället ätit 1000-1100 kalorier.

    Vad tråkigt att du inte ser fram emot studenten. Jag hoppas att du hittar något som du kan se fram emot och som ger dig lite hopp! Kram! <3

    SvaraRadera