torsdag 10 april 2014

Hetssuget från helvetet.

Gårdagens intag: 1294.
Gårdagens uttag: 250.
Gårdagens totalt: 1044 kalorier.

Alltså egentligen är intaget inte särskilt högt men fick ångest för jag hade lätt kunnat ligga på max 700 i net.

Morgonen startade dåligt. Åt ett litet paket russin hemma. Äter aldrig frukost. Inte för att russin kanske är frukost men jag äter liksom aldrig så tidigt. Det var typ 120 kalorier. Var hetssugen från dagen innan. Drömde om choklad, frallor och dylikt att ha till nationella, som alla andra hade så klart. Hur kan de inte få ångest!? Själv åt man typical school safe mat, ett äpple och lite riskakor.

Provet gick faktiskt bra. Tror jag. Det kändes bra i alla fall. Tog mig bara två timmar, man fick liksom sitta där i fyra. Så det är väl det enda som oroar mig. Nåväl. Hur gick det för er andra som gjorde det? :) Vilken uppgift valde ni? Jag skrev om särskrivningar och stavfel.

Hetssugen på väg hem. Så nära på att handla men hade inte så mycket pengar. Gick hem. Väl hemma var hetssuget kvar. Städade lite på rummet och tömde diskmaskinen. Låg lite i sängen med telefonen. HETS I HELA HUVUDET. HELA FUCKING TIDEN. Kan man få tänka på något annat tack!? Slutade med de sista två FRYSTA biskivierna och nu ligger jag på 700 istället för 300 och är fortfarande hetssugen. Funderar på att gå upp till Hemköp och handla. Ett tag tänkte jag att jag skulle gymma och sedan äta en B&J men det var innan biskvierna också.. Nu orkar jag inte ens. Bara ledsen, ångest och MER hetssug. Funderar på att gå upp och handla trots kass ekonomi. Orkar inte gymma heller. Isåfall ikväll kanske men antagligen inte. Hetsdelen i mig försöker även övertyga mig till att hetsa idag så jag kan hålla mig i en vecka när jag har studentskiva. Typ hetsa idag, svält resten av tiden som är kvar så blir nog magen relativt platt efter hetsen. Logic... Alltså stört hur man försöker övertyga sig till att hetsa ibland... Typ "Åh jag äter det här nu så kan jag inte hetsa på det senare!" *Nomnomnom!* Oj hetsade jag?

Brukar ni också ha hetstankar som inte har någon logik?

5 kommentarer:

  1. Sv: Haha, då är du likadan som jag! Ska också ha A i nästan allt! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår mig inte på min kropp när det kommer till hetssug. När jag var "normal" och åt osv kunde jag inte fatta hur jag kunde ha sånt hetssug tidigare, jag hade aldrig sug då. Nu vill jag hetsa heeeela tiden. ALLT jag ser/hör/tänker på får mig på hetshumör, till och med den där jävla TV-reklamen för candy-crush saga. Allt som är färgglatt, luktar gott, är brunt eller mjukt eller fluffigt - allt påminner mig om mat jag vill hetsäta. SÅ JOBBIGT!!!

    SvaraRadera
  3. Sv: Jag vill också ha A i allt, men det är ganska omöjligt. Jag har 13 A:n än så länge i alla fall (sen ettan) och det är jag ganska nöjd med! :)

    Vad menar du med merit, haha? x)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sv: Jag tror mitt snittbetyg ligger på 18.47 om jag räknade rätt. Max är ju 20.0 och då måste man ha straight A's, så jag är ganska nöjd med det! :) Själv då? :)

    SvaraRadera
  5. Jag skrev om sms-språk, uppgift 1 :)

    SvaraRadera