tisdag 15 april 2014

Hjälp mig.

Intag: 773 kalorier.   

Jag är så jävla glad. Behövde en låg dag. Och vet ni vad? Jag och Erik var på bio. Jag köper jämt massa onyttiga saker för mina kalorier då men inte idag. Köpte en proteinbar och det vanliga lilla paketet med 25 gram riskakor. Råkade visst köpa en Toblerone också men jag åt den inte ens! Jag åt den inte!!! 

Jag är trött på att vara tjock nu. Jag är det verkligen. Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kommer bort från hetsen nu. Eftersom att jag inte gått ner i vikt till studentskivan så sätter jag ett nytt mål. Studenten. 12 juni. Två månader kvar. Jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig från hetskalas och några "vanliga" dagar men jag hoppas verkligen att de blir så pass få att jag ändå går ner i vikt. Orkar inte slåss i ett krig på båda sidorna och bara få förluster. Nej. Jag vill vinna. Jag vill bli smal. Jag vill ju ner runt tio kilo. Hur ska det gå till på två månader? Jag kan inte fasta, inte mer än 26 timmar eftersom att jag måste äta något varje kväll pga mamma och Erik. Samt jag måste orka med skola. Jag kan träna och restricta. Men jag är inte särskilt duktig på det heller. Så fem kilo på två månader borde väl vara rimligt? Kanske sex. Någon som vill gå ner fem-sex kilo med mig till mitten av juni? Jag är desperat. Jag vet inte hur jag ska lyckas.

För några kanske det är jättelite men jag har, som ni märkt, problem med hets. Har ni några riktigt bra tips mot hets så säg till. Och jag kan redan de typiska kolla thinspo, borsta tänderna, gå på en promenad men dem blir sällan av ju. Så något som är idiotsäkert mot hets tack, eller åtminstone halvt idiotsäkert haha? Jag klarar mig ju sällan.

Om någon tror att jag kan gå ner tio kilo på två månader så ge mig gärna tips. c:
  





7 kommentarer:

  1. Åh, ja. Att gå ner 10 kg tills i juni är mitt mål också. Det är nu eller aldrig, känner jag.

    SvaraRadera
  2. Att utesluta socker är min plan, för det är där problemet ligger. Det är allt socker triggar mig till hetsätningar och får mig att gå upp i vikt. Sedan tänker jag ta längre, raskare promenader och fasta ibland. Dricka mer kaffe. Detoxa. Du då, har du någon plan? :)

    SvaraRadera
  3. Det bästa att göra efter en hets är att inte kompensera. Att tillåta sig att äta normalt dagen efter. Att fasta efter en hets är typ det värsta man kan göra - då blir suget bara lika stort igen. Det jag märkte med hetsen var att det satt så mycket i huvudet. "Jag får inte äta det. Jag måste äta lite. Jag ska inte hetsa" osv. Det bästa man kan göra är att inte tänka så. Ät det du tycker om, men som ändå är nyttigt. Satsa på kanske 1000, 1200 kalorier om dagen. Träna det du tycker är roligt och när du känner för det. Avdramatisera hetsen! Det är mitt bästa tips! :)

    Jag vill inte gå ner fem, sex kilo till mitten av juni, men två kanske! Så jag är absolut på! Fast mitt mål är slutet av maj, för då tar jag studenten. Har 1.5 månader på mig, men det ska jag nog lyckas med! :)

    Kram! <3

    SvaraRadera
  4. Håller lite med i den "högtiskyn" skriver... kram Nathalie.<3

    SvaraRadera
  5. Åååh, jag skulle ÄLSKA att gå ner 5-6 kg tills juni, men det kommer aldrig gå för mig. Just nu äter jag strax över 1000 kcal om dagen och håller ändå på att dö känns det som. Det enda jag orkar är att ligga i soffan och flämta. Önskar så att jag kunde byta lungor och hjärta och mage med nån starkare så jag kunde göra som jag ville med min kropp :( jag kanske lyckas gå ner 5-6 HEKTO på två månader, om ens det....
    Och btw, för att minska hetssuget så är det bäst att äta lite mer, lite oftare :) svält = hets så småningom.

    SvaraRadera
  6. jag tror att det är viktigt att bestämma sig. under hela vintern så var jag fast i en hets och överätar period, hade ingen motivation till att komma ur den heller. men nu har jag satt upp ett mål, den 10 juni ska jag ha nått mitt mål och den enda som förlorar om jag inte når dit är jag själv. sen så brukar jag faktiskt typ tänka att jag ska ha en hetsdag SENARE, och då ska jag köpa aaaaalllt. men det hjälper typ en till att inte gå till kylskåpet direkt och hetsa saker man inte ens vill ha egentligen. och just nu tänker jag på att jag kan ha en rejäl hetsdag när jag nått mitt mål men just nu är det bara att fokusera och vara duktig som gäller. kram!

    SvaraRadera
  7. Att gå ner 10 kilo hade inte varit det minsta fel! Vill gå ner 10 kilo nuuuu!!

    SvaraRadera