tisdag 22 april 2014

Kontroll.

Jag åt riskakorna vid halv tolv. 110 kalorier. Jag är hungrig och känner mig lätt matt. Fast det är skönt samtidigt. Hellre det än hetsseg och svullen. Nu är jag iofs både hets- och menssvullen men ändå! Känns som att jag kan få en bra dag och det behövs. Åh, det behövs! Jag slutade för trettio minuter sedan men har suttit kvar och pluggat lite, samt kollat lite bloggar. Ringde Erik för ett tag sen men fick inget svar. Hoppas på att få veta när han slutar, se om vi kanske kunde åka hem tillsammans. Hör han inte av sig snart så går jag väl. Känner att jag kan ändå plugga här, tror faktiskt det går bättre här än hemma så känns okej även om jag får åka hem själv. Fast börjar bli rätt seg i huvudet så ska nog hem relativt snart ändå.

Ingen aning om vad jag ska äta idag. Gränsen ligger på 1000 men blir glad om jag håller mig till 800. Kvällen är svårast, att vara hemma är svårast. Därför måste jag spara på kalorierna när jag är i t.ex. skolan som nu. Är så glad att jag inte tog med mig något mer. Hade jag haft en proteinbar med mig så hade den varit borta nu. Jag får äta något när jag kommer hem helt enkelt. Nu kommer dock den eviga frågan om vad jag ska äta för middag. Jag har liksom inte lagat riktig mat själv på en vecka! Hur sjukt är det? Jag äter så oerhört näringsfattigt. Den enda riktiga maten jag ätit under lovet var i början, när Erik var ledig med mig och vi lagade tillsammans, studentmiddagen och påskmaten. Bra jobbat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar