tisdag 1 april 2014

Ensam i skolan.

Gårdagens intag: 1648.
Gårdagens uttag: 900.
Gårdagens totalt: 748 kalorier.

Jag blev osäker på om jag bara ätit 965 så räknade om lite, samt åt tyvärr lite godis hemma innan gymmet. Stack från gymmet klockan 22 efter att jag hade bränt 900 kalorier, kändes bra. Duschade när jag kom hem och bestämde mig för att äta middag trots att klockan var mycket. Ärtor med salt, en kycklingfilé och en bit 10%-ig fetaost. Var ganska gott men kändes rätt onödigt. Som om jag åt för mycket i och med klockan. Mitt net hamnade i alla fall under 1000, men hade hoppats på mindre. Dumma middag.

Sitter ensam i mitt klassrum nu. De flesta är ju i Riga och de från min klass som stannat i Sverige är hemma. Tror några från andra trean är här, men de är i sitt klassrum. Ganska skönt ändå. Alldeles tyst. Jag har mailat massor med kvinnojourer och väntar nu på svar. Ska ju jämföra en organisation med koppling till en välfärdsfunktion i Sverige med en från Riga. Snark... Hoppas på att en tjej i min klass kommer idag så vi kan göra en muntlig redovisning, annars får den göras imorgon. Jag har rast om fem minuter. Har riskakor och en proteinbar, ovanligt va? Efter skolan ska jag fixa lite grejer innan jag drar till gymmet. Har med mig gymsaker redan nu så det känns skönt. Lite risky att gå hem emellan då man kan fastna i sängen istället. Hej lat! x)

2 kommentarer:

  1. 748 är jättebra ju! Dessutom åt du en nyttig middag :) Du ska vara nöjd tycker jag, önskar jag också var så duktig

    SvaraRadera
  2. Sv: aha :) jag brukar faktiskt inte räkna kalorier, med undantag för om jag velar mellan två produkter, då brukar jag ta den som har minst, eller om jag ska prova nåt nytt att äta. Men eftersom jag läser näringslära i skolan så gjorde vi en kostregistrering och då fick jag veta att jag åt ungefär 1300 kcal om dagen, fast just då åt jag ganska mycket mackor på kvällen också så jag kanske äter runt 900-1000 per dag just nu (om jag inte räknar hetsdagarna) :) enligt BMR ska jag äta 1500-1600 kcal för att hålla vikten, och jag tycker en långsam viktnedgång med kanske 1-2 hg i veckan som STANNAR är bättre än att gå ner jättesnabbt och inte ha kvar det sen. Jag menar jag har ju minst två månader på mig innan det är badsäsong osv :P

    SvaraRadera