onsdag 10 juli 2013

Bio-ångest.

Igår "tvingade" jag med Erik på bio. Jag var trött på att vi bara sitter hemma och aldrig gör något. Det blev "The Internship", vilken han har velat sett sen vi första gången såg trailern. Jag har också velat se den, men var kanske inte lika pepp som honom. Hur som helst, den var hur rolig som helst! Så det gjorde inte lika mycket att jag åt lite för många kalorier och kom hem lite för sent. Mest synd var det ju om Erik som skulle upp och jobba tidigt.

Dagen hade gått bra. Jag åt en bra frukost/lunch, tränade, åt en bra middag. Låg på 330-370 kalorier typ, sen pang. Åt skit under bio för 1000 kalorier ungefär. Hamnade i alla fall på 1377. Mindre kul.

Gårdagens:
Intag:
1740.
Uttag: 363.
Totalt: 1377 kalorier.

Helt okej med tanke på överätning men känns lite onödigt. Ställde mig på vågen och står still sedan måndagen. Känns bra ändå. Kanske bär på lite vattenvikt sen igår, jag var lite rädd att jag skulle ligga allt för högt upp.

Jag gick upp lite tidigare idag än vanligt, runt 11. Ätit frukost, blev yogurt med musli och russin. 293 kalorier. Och vatten så klart. Blivit mycket bättre på att dricka det. Planerna idag är att dammsuga av lite och gå ut med hunden. Sedan ska jag gå runt lite i centrum, trots regn. Och sedan ska jag gymma och kanske sola. Låter bra? Det tycker jag med.

Mycket ångest var det tyvärr igår dock. Över skolan och kalorierna. Dumma betyg och dumma fett. Höll mig vaken mer än en timme längre än vad Erik var vaken. Trots att vi bara låg i sängen. Jag satt inte ens vid datorn. Jag hatar att vara sämst på att somna fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar