onsdag 3 juli 2013

Frukosttips tack!

Jag har nyligen gått upp ur sängen. Jag har faktiskt knappt någon träningsvärk, kanske lite i min svaga arm. Man har ju alltid en svagare sida, min är höger eftersom att jag är vänsterhänt. Vi körde ju inte så mycket igår. Jag funderar på att köra kondition idag, utomhus alltså. På dagen. Innan gymmet. Så jag bränner lite kalorier. För idag så kommer vi bara värma upp med lite kondition, så jag vet inte hur mycket tid det blir då. Men styrka ska bli intressant. Jag är pepp på att komma igång, på att bli smal.

Det är dags nu. Fettet ska bort. Har inte direkt haft ångest, men ibland känns det lite jobbigt att äta. Jag skulle vilja testa en fasta, eller en halvfasta eller något. Men det går inte. Mamma skulle döda mig. Och jag vet att det inte är bra. Speciellt inte när man tränar. Jag har ju hamnat lågt, enligt mig i alla fall, på kaloriintaget de senaste två dagarna. Mamma sa tyvärr något om att jag måste äta mer, större portioner, mer kalorier. Minst 1200 när jag tränar. Dock vet jag inte om hon menade innan eller efter träning. Alltså om jag kan äta 1200 men bränna 500, eller om jag "måste" äta dem med. Spelar ingen roll. Dessa två dagar har funkat bra, och så ska det förbli. Någon dag kanske bli lägre och en annan kanske bli högre. Nu fokuserar vi på det positiva. Nu går vi ner i vikt!

Jag borde äta frukost, jag vet det. Men jag är inte hungrig och jag vet inte ens vad jag är sugen på. Frukost sätter ju igång förbränningen i alla fall. Så något får det bli. Någon med frukosttips?

Mina är:

Knäckebröd/Finn Crisp.
Ägg.
Skinka.
Gröt.
Yogurt med eller utan kvarg. Valfri "topping" (typ bär/musli/osv.)
Low carb bröd, vi har i alla fall det hemma.
Annat mjukt bröd om man vill, jag försöker undvika det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar