torsdag 4 juli 2013

Noll hunger, hundra pepp.

Idag har jag träningsvärk, inte så konstigt kanske med tanke på hur otränad jag är. Idag ska jag till tandläkaren, fixat en ny, privat, eftersom att min förra hos tandläkaren ställde in SEX gånger. Jag skojar inte, SEX gånger på raken. Stört.

Har inga speciella planer idag, kanske ska träffa en kompis. Vet inte hur det blir med träning idag. Kanske kör kondition, annars låter jag kroppen vila. Ska även försöka komma upp i lite högre kalorier, jag vet ju att det inte är bra att ligga för lågt. Jag säger ju till så många människor hela tiden att höja sitt intag. Då känns det rätt fel om jag ska ligga så lågt. Plus det är ju dåligt för kroppen, och jag är nog liiite rädd att förstöra förbränningen. (Jag vet att det tar tid, men ändå!)

Något som är jobbigt är att jag inte är hungrig. Var inte det igår heller. Tänker bara att jag är peppad och vill bli smal. Ibland kan jag bli sugen på något, som nutella, Toffifee eller Ben&Jerry. Men jag kan stå emot det, går över ganska fort. Jag och mamma har bestämt att EN dag i veckan får man äta NÅGOT onyttigt och inte hetsa. Då ska man helst ha tränat och ätit bra och kalorisnålt i övrigt. Det känns bra. Men just hungern. Den kommer inte. Jag vill ju inte vänta tills den kommer heller för då får jag nog vänta länge. Det är ju bra att äta tidigt för att få igång förbränningen. Mat är i alla fall godare än frukost. Och frukost är svårare att få i sig. Nu har jag ju nästan påbörjat en fasta, äter jag så förstörs det. Fattar ni? Men jag ska äta, jag ska. Vet bara inte vad än. Kanske gröt. Det är mättande. Men jag är otaggad på konsistensen. Kanske tar upp kesellapannkakor fast en mindre portion än vanligt. Det låter bra.



2 kommentarer:

  1. Tack detsamma <3 jobbigt att komma in i ett sånt där allt eller inget tänk. Jag hatar det. Men du förstör inte för att du äter frukost. I promise <3

    SvaraRadera
  2. Åh själv är jag en frukostmänniska! Kanske inte att äta tidigt på morgonen, men själva frukosten. Skulle kunna äta det som lunch och middag också ;)

    SvaraRadera