måndag 15 juli 2013

I thought you were on a diet?


Ungefär så här känns det. Bara käften, ge upp, lägg dig ner och dö. Precis så. Det gick inte bra varken igår eller idag. Och jag har känt mig jättetjock, känns som att jag gått upp tio kilo. Imorgon ska jag väga mig, vill inte... Hade det i alla fall trevligt i Norrtälje, påväg hem gick jag och Erik av vid Universitetet. Vi gick till Naturhistoriska och gick även på Cosmonova. Var mysigt, skönt att komma hemifrån och bort från vardagen lite. På tunnelbanan hem pratar vi om att vi vill göra något mer. Kanske bowla och äta ute? Nej. En annan gång. Istället lagar vi mat hemma. Eller Erik lagar mat. Oxfilé, pommes, vitlökssmör, sås och grönsaker. Jag bakar. Chokladmuffins med hallon. Hej diabetes!

Men hade det trevligt och mysigt. Förutom att magen är hur stor som helst!!! Sedan såg vi på film + avsnitt. Jättemysig dag verkligen. Så är väl nöjd med det, men inte med maten. Inte räknat någon av dessa dagar, fast det var ju länge sen. Ugh. 1,5 vecka bra, 0,5 dålig. Ändå kommer jag väga fetto imorgon. Tänk om det står fetto på vågen istället för siffror när jag ställer mig på den? Nej, nu ska vi inte vara sådana.

Har insett att jag aldrig kommer lyckas vad gäller utbildning, men det tar vi i ett annat inlägg. Hoppas ni haft det bra, för det har jag! Till hälften i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar