tisdag 9 juli 2013

Jag vill bara trivas i min egen kropp.

Vaknar sent som vanligt. Gick upp halv tolv. Har bara plockat undan lite på rummet, bytt vattnet till hamstern och borstat mina tänder. När jag la mig igår var jag både jättesugen och hungrig och min lösning var att jag skulle få äta en stor frukost. Jag vill inte äta längre. Inte hungrig. Det lär väl komma. Låg och läste mitt i natten, började med Zebraflickan men bytte snart till Wintergirls, eftersom att jag hört att den ska vara så bra av många. Ganska svår att hänga med i. Texten är skriven ganska flummigt och för någon med lite sådär engelska blir det svårare. Men just därför läser jag den också. Tränar. Jag måste få ett B i engelska den här gången. Jag har 700 poäng att läsa. 7 ämnen. Varav ett är gymnasiearbete som inte räknas in i meritpoängen då man bara kan får F eller E. Jag har alltså 6 ämnen där jag måste ha riktigt höga betyg. Inget under B. Helst 3 A och 3 B minst, hur det nu ska gå till. Ja, jag vet. Det är sommarlov, varför tänker Nathalie på det här nu? Jo, för att hon inte kan stänga av sin jävla hjärna. Jag är stressad trots att det är lov. Jag har svårt att sova trots att det är lov.

Idag tror jag att jag ska städa lite på rummet, gymma och äta bra. Fast jag vill inte äta bra. Jag vill skippa mat tills jag verkligen blir hungrig eller längre. Inte äta frukost bara för att "det är bra för förbränningen och blablabla", som jag gör nu. Nästan tvingar i mig något jag inte vill ha. Det ska jag inte göra nu. Eller? Jag borde äta för annars får jag inte gymma för mamma. Hon tycker jag ligger för lågt med kalorierna, jag tycker jag ligger utmärkt. Eller kanske för högt/lågt någon dag. Men ah. Jag vill bara trivas i min egen kropp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar