måndag 8 juli 2013

Invägning 1.

Invägning.

Redan inatt låg jag och var nervös. Tänkte, tänkte och tänkte. Vad kunde vågen tänkas visas? Vad skulle jag vara nöjd med?

Förra måndagen tog jag min startvikt, 56,1 kilo. Jag har ju smygvägt mig och sett att jag gått ner cirka 13 hekto. Men igår åt jag choklad och var orolig. Minus 1,5 kilo var drömmen. Jag vaknar, tar mig upp. Fixar hamsterns vatten, kissar och borstar tänderna. Går in till vågen, klär av mig, ställer mig på vågen. Nervös. Vågar jag titta på siffrorna? Självklart! Alldeles för nyfiken. 54,4.

JAAA! Jag har gått ner 1,7 kilo, 17 hekto, 1700 gram! Jag, ingen annan. Jag har lyckats. Lyckorus. Jag ska fortsätta. 1,7/5 kilo är klart, ska ju ner 5 kilo fram till den tjugonde augusti. Visst, jag kanske kommer stöta på någon motgång men jag ska kämpa och jag ska lyckas. Sedan ska jag fortsätta neråt, under 50. Jag ska bli smal, jag ska bli nöjd, jag ska bli lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar