onsdag 23 oktober 2013

"Anna Rexia"

Har ni hört talas om Anna Rexia?

Det är en Halloweendräkt. Dräkten är en tajt, svart klänning med ett skelett-tryck på. Inget fel i det, skelett hör ju till Halloween även om det säkert triggar en del människor med ätstörningar. Hur som helst. Det jag stör mig på är att modellen står med ett måttband kring midjan och att dräkten just kallas "Anna Rexia" som då syftar på ätstörningar. Jag blir så trött på folk! Vem kommer ens på tanken att döpa ett klädesplagg efter en ätstörningar? Det är allvarliga saker och inget man bör skämta om. Blir så ledsen på mänskligheten. Vad tycker ni?


Idag har jag nog ätit runt 1000 kalorier, känns mycket bättre än igår. Blev ingen hamburgare, utan Subway istället. Kändes mer safe haha. Vi var för lata för att laga mat eftersom att jag satt i skolan och räknade matte till halv sex.

7 kommentarer:

  1. Hemsk dräkt egentligen...:(

    SvaraRadera
  2. Är väl lite samma sak som ifall någon skulle klä ut sig till cancerpatient. Och vem skulle egentligen göra det?
    Den som skapat dräkten förstår förmodligen inte allvaret i sjukdomen.

    SvaraRadera
  3. Fyfan vilken dräkt... jag har snittat 300 kcal hela tiden, och utöver det ibland tränat / promenerat och så jobbar jag i princip varje dag så rör mig en del :)

    SvaraRadera
  4. Men vad vidrigt gjort. Dräkten i sig är det ju inget fel på, men att kalla den det och måttband, som du säger.. hemskt! :(

    SvaraRadera
  5. Men herregud, så idiotiskt och okänsligt..

    SvaraRadera
  6. Amen fy fan... blir så jävla förbannad. Fy faan vad vidrigt.

    SvaraRadera