måndag 16 september 2013

21 timmar.

Jag åkte till min nya tandläkare efter skolan, hon var jättetrevlig. Vi gjorde en röntgen för att se hur det låg till med visdomständerna. Där uppe både känns och syns de redan, och de växer åt rätt håll. Där nere har de inte kommit fram än och växer tyvärr fel. Lär bli tvungen att dra ut dem senare. Inte så pepp, har dragit två tänder tidigare. Inte det roligaste. Men då får jag en anledning till att slippa äta.


Jag hör hur sjuk jag låter, men jag kan inte låta bli. Det är sådant jag tänker på hela tiden. Idag fastade jag 21 timmar, oplanerat och bättre än inget. Åt lite väl mycket efter men vet att om jag även ätit i skolan så hade kaloriintaget legat högre upp. Idag slutar det på 550 kalorier.

Det är tragiskt egentligen. När jag började försöka gå ner i vikt så låg jag ungefär på 1500 och kände att det var bra. Idag hamnar jag på 550 och ser det som en bra dag. Fast jag, när jag hittade alla mindre friska bloggar, tyckte så synd om de som åt så lite. Försökte få de att äta mer. Idag är det väl ändå lite likadant. Jag tycker att 550 kalorier låter väldigt lite. Speciellt för en annan människa. Men för mig är det okej. Som om jag inte var värd mer.

Jag hatar vad som händer mig för jag förstår inte. Nej, jag förstår inte.

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, värsta dröm benen!


    Du är visst värd mer, det är egentligen bara huvudet som bråkar med oss! Vi alla är värda lika mycket, men vi straffar oss själva :/ kram. <3

    SvaraRadera