söndag 15 september 2013

Att äta eller inte äta.

Åh, magen känns så fet.

Igår tittade vi på tre bra filmer. Hansel and Gretel, The Impossible och Flight.

Den första var typ en actionvariant på Hans och Greta, den andra handlade om en familjs historia kring tsunamin i Thailand 2004 och den sista handlade om en flygplansolycka där piloten ifrågasätts.

Riktigt sorgliga och jobbiga var de sista två, men bra som fan.

Åt som fan också igår. Ska vi skriva upp min skam?

2 hallonwienerbröd.
1 vanlig "förpackning" Bounty.
1 påse skruvar.
1/2 B&J.
3 skogaholmslimpsmackor med leverpastej och smörgåsgurka.
1 skogaholmslimpsmacka med smör.

Ångest som fan. Känns som att jag förstört veckan, har ju redan haft en dålig dag. Behövde inte en till. (Onsdags, då min kompis fyllde år!)

Det enda positiva var att innan jag åt allt det där så låg jag bara på 221 kalorier. Är ju bra att jag tränat och så. Men ändå, känns så dåligt och dumt. För nu är jag ju såklart extra sugen idag. "Börja imorgon. Det är måndag då, finstart. Du behöver ju inte hetsa, bara äta normalt.. Ät halva B&J:n som står i frysen." Så låter det i mitt huvud. Men jag vet att jag inte kan äta normalt. Försöker jag så hetsar jag bara. Åh. Vill men ändå inte.

Idag ska jag åka med familjen och hälsa på mormor. Delade tankar. Är trött och orkar inte direkt. Men måste. Plus har prov imorgon, på morgonen dessutom. Så måste plugga massa idag. Orkar inte med livet alltså. Inte vet jag vad jag väger heller, fast nu vill jag inte veta. Hetsvikt är det värsta som finns. Får väl väga mig när jag skött mig några dagar. Hur kunde jag vara så dum?

2 kommentarer:

  1. Känner också att jag inte kan äta "normalt". Har försökt.. :/ hatar hets.

    SvaraRadera