lördag 14 september 2013

Planera dagen i siffror.

Jag åt lunch strax efter ett. En STOR portion med tomatsoppa med pasta i. 350 kalorier exakt. Räckte länge och den är god. Inte så nyttig men ändå god och mättande. Jag blir ofta chokladsugen efter att jag ätit den, eller i alla fall sötsugen. Denna gång med. Stod inte emot, svagt... Åt tur nog "bara" en liten Sportlunch, choklad för 132 kalorier. Bättre än hets. Men nu ligger jag redan på 482 kalorier! Och mitt mål idag var 600, möjligen 800. Tanken är att jag ska äta kyckling, pasta, ketchup och sallad till middag. Vilket var ungefär 400 kalorier sist jag åt det. Så om jag skulle vilja hamna på 800 så måste jag bränna åtminstone 82 kalorier idag. Vill jag hamna på 600 så måste jag bränna 282 kalorier. Helst vill jag ju kunna äta något/några mellanmål. Som frukt till exempel. Ska vara duktig resten av dagen. Tror jag satsar på 800 kalorier för jag har tränat hårt de senaste två dagarna och har ont i huvudet. Trots att jag både ätit och druckit massa vatten.

Vilket blir jobbigt om jag ska träna idag. Ett alternativ är ju också att äta en annan, lättare middag. Men som sagt så känns det svårt att vara hemma en hel dag, lördag ju, utan mellanmål och träning. Jag menar jag är ledig, massor tid för träning! Och massa mer hetssug. I skolan brukar jag klara mig en hel dag på cirka 330 kalorier. (Proteinbar + frukt!) Men då är det för att det är det jag har med mig till skolan och för att jag försöker undvika skolmaten. Så det blir ju nästan det jag max får i mig oavsett vad jag vill. Kan ju köra på tuggummi här hemma också så klart. Men jag vet inte. Jag gillar hellre att äta mer och bränna bort än att inte träna och äta mindre.

Tror jag sätter gränsen på 800, inte över 1000. Helst runt 600-800. Och jag ska nog träna. Men kommer nog inte springa så mycket. Utan får bli en promenad där jag gärna får springa om jag orkar och mår bra, men tvingar mig inte. Hoppas på att bränna minst 250 kalorier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar