söndag 22 september 2013

Har jag gett upp?

Frukost blev choklad och chips. Säkert 500 kalorier, minst. Det är nästan som att jag förstör för mig själv direkt bara för att slippa tänka resten av dagen. Genom att äta dåligt direkt på morgonen så slipper jag tankarna om "Ska jag äta det där eller det, si eller så många kalorier, fasta i si eller så många timmar, bränna si eller så många kalorier, träna hur, när" och så vidare. För att sedan på kvällen ligga på en bra dag men förstöra med hets och hata mig själv mer än någonsin. Men nu slipper jag det. Nu slipper jag bli besviken för jag vet att dagen redan är kass, jag kan börja med självhatet direkt. För det är ändå det jag förtjänar.

Det är som att jag har gett upp men jag vill inte ha gett upp. Jag måste bryta det här beteendet. Jag vill gå ner 5-6 kilo till jul. Det borde jag klara. Det är inte inte ens mycket. Det klarar vissa på några få veckor, jag har två månader på mig. Men sen är jag ju sämst på att gå ner i vikt också. Senaste tiden har vågen bara visat upp, upp, upp och mer självhat.

5 kommentarer:

  1. Känner igen mig så mycket i det där, att allt är förstört p.g.a. ett misstag på morgonen. Men du, tänk såhär, du har bara fått i dig ca 500 kalorier, och äter du inget mer idag, eller något litet nyttigt, så blir det en bra dag tillslut! Även om de 500kcalen kom från något onyttigt.
    Brukar inte "peppa" folk såhär men känner igen mig i dig och vet att man i denna situationen inte mår bättre av att äta mer.

    Stay strong, Leahna

    SvaraRadera
  2. Sv: Vad söt du är, ska du säga?! DU är fin och super snäll, ska du veta! Du måste också ta hand om dig <3

    Kämpar också mig ifrån en hetsvecka nu, ikväll ska jag inte hetsa. Det brukar ju låta så men jag hoppas verkligen att jag kan ta mig ur det. Och att du kan det! Det är skitsvårt i början, men man måste hålla ut. Är så jäkla trött på hets nu att jag inte vet vad...
    Men du, tänk inte på de där 500 kalorierna. Gå ut och ta lite luft och sätt ett mål på kanske 1000 kalorier idag, eller något sånt! Viktiga är att inte hetsa och försöka må bra <3

    Och ja, det skulle va super mys med en kaffe fika eller något sånt ! Jag är ofta i city, så det passar. Haha, tänk om vi typ bort grannar utan att veta nått, haha :O Nej då det tror jag itne, fast hade varit creepy x) Kram på dig gumman, ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Jag har också haft perioder då jag gjort sådär. Överätit/hetsat bara för att få det överstökat och slippa tänka mer på det.

    Men det blir bättre, du kommer ta dig ur det <3

    SvaraRadera
  4. det enda som funkar för mig när jag är i sådana perioder är att planera nästa måltid typ när jag ätit den senaste. dvs frukosten måste göras nästan klar kvällen före, och när jag äter den gör jag iordning lunchen osv.. <3

    SvaraRadera