söndag 29 september 2013

Underhåll mig någon!

Jag är uttråkad. Riktigt uttråkad. Vet inte alls vad jag ska göra. Har nyss ätit lunch för 277 kalorier. Korvgryta med massa kokta ärtor. Gott! 19 gram protein. Känns bra.

Idag ska jag nog satsa på att äta bra, inte bara tänka kalorier utan även tänka nyttigt. Korvgryta kanske inte låter så nyttigt men den är relativt dietvänlig som mamma gjort, 149 kalorier per portion. Passar mig som är så dålig på att äta mat. Jag äter ju hellre socker framför mat för mina kalorier, dumt nog. Igår åt jag mat en gång. Tomatsoppa med pasta, stor portion 350 kalorier. Men jag åt 1529 igår, så resten bestod av choklad och glass. Typiskt mig. Känns lättare. Tur nog så tränade jag ju bort minst 500 i alla fall.

Idag funderar jag på att gå till gymmet eller i alla fall gå ut och träna men vi får se. Känner mig trött nu, startade även cravings nu när jag åt mat. Ännu en anledning till att jag inte gillar att äta mat, det gör mig bara sugen på annan skit! Då är det bättre att bara äta "skiten". Hoppas någon förstår hur jag tänker och känner.

Ingen aning om hur många kalorier jag ska äta idag, eller vad jag ska äta idag. Lite sugen på frukt,Thinnergirl, åt en frukttallrik igår som såg riktigt god ut. Funderar på att göra något liknande. Maxgränsen är i alla fall 1200. Har alltså 923 kalorier kvar. Borde gå hur enkelt som helst, speciellt om jag tränar. Hoppas på att hamna närmare 1000, eller under, egentligen.

Men när man har hetssug så är man glad över det mesta som inte är hets. Nu hoppas vi på att denna dag blir hetsfri med, det skulle betyda sju hetsfria dagar, alltså en VECKA hetsfri! Wow!

1 kommentar: