onsdag 11 september 2013

Kalori-matematik!

Idag var vi på studiebesök hos Vetenskapens hus. Inte så roligt. Men kunde inte äta på ett tag, vilket är bra. Ätit 304 kalorier i form av två små Modifast bars och ett äpple. Gott och enkelt. Är mätt så gnäller inte. Idag står plugg och träning på schemat. Lite sugen på B&J-glass men tänker att jag måste bränna 1200+ kalorier om jag vill äta middag. Om jag annars vill äta bara en B&J idag, så måste jag bränna 900 typ. Tror jag räknat rätt i alla fall. Vill hamna på max 600. Har ju 300 kvar, för B&J + mat så behövs 1500 typ. Alltså 1200 bort. Om man äter hela. Men blir lite hets fast men kompensationsträning, vilket skulle kännas okej. Äter jag bara glass, så behöver jag bränna 900. Hahah, stört. Kommer inte orka det. Så blir att träna lite och äta max 300 + träningen. Träningen kommer bränna minst 200 i alla fall. Så det känns skönt.

Stört att det är på KVÄLLEN jag vill äta fast jag behöver energin som minst då. Då alla jobbiga cravings kommer. Menar bättre att äta 500 på dagen, bränna 200 och sedan äta 300 på kvällen till exempel. Fast jag gör tvärtom, så himla ologiskt!

Fast bäst skulle det nog vara att inte äta alls.

1 kommentar: