måndag 16 september 2013

Hetshelvete och svältparadis.

När man idag undrar hur man ska få i sig det där lilla äpplet som står på skolbänken medan man igår utan problem kastade i sig fem bullar, då vet man att man inte beter sig normalt. Helgerna är mitt hetshelvete och skolan är mitt svältparadis.

Igår på sjukhuset åt vi lunch. Stor portion med pasta och köttfärssås. Ville inte äta men åt nästan upp för att göra mamma glad. Istället klämmer hon ut sig kommentaren "Men va? Orkade du äta så mycket!?". Ångest. Jag som hade ätit en bra frukost, dagen kändes förstörd och hetsdömd. Tänkte att om jag inte åt något mer alls den dagen så skulle det kännas okej. Men nej, vi åt lite bullar. Eller jag åt tre fjärdedelar av en stor bulle där. Sedan gick huvudet på högvarv kring hets. Vad jag skulle äta när jag kom hem helt enkelt. Men innan jag åt den första bullen så tvekade jag och mamma la ännu en ångestfylld kommentar. "Skäms inte, hugg in!". Jag tog bullen men kände skam. Överallt. Hela kroppen var äcklig och skamfylld. Hemma blev det hets. Bounty och fyra bullar från Eriks jobb. Var nära på att göra antingen mackor eller makaroner med ketchup men lyckades återfå en gnutta kontroll.

Så nu har jag inte ätit sedan igår. Vet inte när jag äter igen. Är inte hungrig men lär ju äta något innan jag åker från skolan. Ska till tandläkaren idag också. Inte så pepp, måste "ta ledigt" från skolan för att gå till tandläkaren. Kul liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar