lördag 24 augusti 2013

Äckel.

Och jag fortsätter att äta, som på automatik utan att reflektera. Några nötter i choklad. Fyra rostade mackor med smör på. Dags att baka lite, mormor bor här. Hon är ju sjuk. Hon kom i torsdags och åker ikväll. Hon älskar sötsaker nu, som ett litet barn. Jag med. Så jag åt lite chokladbollssmet. Och någon chokladboll. Det spelar liksom ingen roll att man nyss, alldeles precis, har ätit utan man tänker redan på något nytt att äta. Hetsmonster. Något i  mig, inte riktigt jag, vill äta massor. Men jag, Nathalie, vill inte. Jag vill fasta. Fast det kanske är en tredje del av mig som vill? Jag vet inte vem jag är längre, jag vet inte vad jag vill. Har tankar om att ligga på max 700 per dag. Vill man ha mer så får man träna, vet dock inte om  jag skulle få äta allt jag bränt bort i så fall eller om jag bara skulle få äta hälften. Jag vill ha ett bmi på under 18,5. Jag vill vara underviktig. Jag vill spy.

Men jag kommer bara att äta idag, hela dagen. Och bli ännu tjockare. Men det förtjänar jag. Äckel.

1 kommentar:

  1. Jag blir på riktigt ledsen när jag läser om allt ditt självhat. Jag vet hur det känns, när man bara äter, äter, äter och hatar, hatar, hatar. Det är som om jag hade skrivit inläggen själv!! Jag förstår hur det känns, inte för att det gör någonting bättre... och du är jättefin och du förtjänar att vara lycklig!

    SvaraRadera