måndag 5 augusti 2013

En snabb dag med mörka känslor.

En lätt timmes promenad idag, normal takt. En halvtimme till jobbet och en halvtimme tillbaka. Hade ingen pulsklocka, enligt ShapeUp brände jag 233 och jag misstänker att jag brände mer men jag låter det gå för den här gången. Åt en äcklig bar till lunch som knappt gick ner, för cirka 235 kalorier tror jag. På vägen hem åt jag även en stort fuji-äpple. Så just nu räknar jag att jag ligger på 132 kalorier.

Dagen gick relativt fort på jobbet, för första gången. Brukar alltid kännas som att timmarna kryper fram så långsamt de bara kan. Snigelfart, helt enkelt. Dumma klockor. Men det har varit en jobbig dag, mentalt. Mörka känslor. Men nu ska vi inte deppa, snarare tvärtom! 

Ingen aning om vad jag ska göra ikväll. Erik sover, ska försöka väcka honom. Han skulle upp för en kvart sedan. Vill träna men ändå inte. Mina gymkläder är äckliga och måste tvättas. Tyvärr så glömde jag dem när vi tvättade sist. Irriterande. Vet heller inte om Erik orkar träna, man måste ju inte till gymmet. Man kan ta en PW/joggingtur utomhus. Tror dock inte att det blir av.

Jag har inte bestämt vad jag ska äta, känner mig bara lätt äcklad. Speciellt i halsen. Efter den där baren, fy fan. Aldrig den igen. Funderar på att äta riktig mat. Kanske pasta, det låter gott. Men mycket kalorier. Fast jag ligger ju lågt så vi får se. Vi får se.

Och TACK till alla som gett mig tips på lite safe foods-kombinationer! Kanske skriver ihop en liten lista här på bloggen sedan. Får försöka kolla vad som finns hemma och kanske dra iväg och handla också. Nåväl, nu ska Erik väckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar