tisdag 20 augusti 2013

Nu far jag till skolan för första gången på över två månader!

Jag skulle ju äta gröt till frukost. Men vaknade inte hungrig. Lika bra att spara kalorierna. Har packat ner 350 kalorier i form av ett äpple, ett päron och en bar. Dock såg inte äpplet så kul ut, får titta på det sedan. Men ska kolla lunchen i skolan också, hoppas jag slipper. Kan ju ta en knäckemacka och sallad. Hur som helst så kommer jag säkert vara tvungen att träna idag. Min gräns är 800 kalorier. Om mer ska ätas, så måste jag bränna kalorier i kompensation. Punkt. Den här gången ska jag lyckas!

Helt stört att det går mer än två månader sedan jag slutade skolan och fick mina betyg. Känns som att jag inte riktigt vilat, eller kroppen har det men inte psyket. Hela tiden varit orolig inför skolstart, betyg och meritvärden, universitet och vad för linje vill jag läsa? osv. Till och med i Turkiet oroade jag mig! Så hoppas det släpper när man får prata med lite lärare och studievägledaren.

Det tog mig ett tag att välja kläder, det brukar sällan ta tid. Mina säkra byxor var för smutsiga och klänningen vågar jag inte ha. Blev ett par shorts med strumpbyxor under, stort linne och en jättestor stickad kofta att gömma sig i. Perfekt! Nu måste jag gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar