söndag 18 augusti 2013

En okontrollerad hets.

Idag har jag åter igen hetsat, och idag kändes det verkligen som en hets. Inte överätning eller något annat. Jag har länge övertygat mig själv om att jag inte är en hetsare, att det inte är så farligt. Men det har blivit värre på senaste. Men så är det väl alltid? Jag har bara varit så blind. Alltid tänkt att "Men jag äter ju inte asmycket på kort tid, utan det äts ju under hela dagen. Och det är ju för att jag är sugen och uttråkad kanske. Inte för något annat, och det är ju vanligt att man hetsar bort känslor. Det gör ju inte jag!" men jag har insett att det kanske jag gör. Jag måste bryta det här beteendet. Den här dagen var en av de värsta.

8 rostade mackor med smör.
Två kokosbollar.
Två kanelbullar.
1 macka med liiite smält choklad.
Liiite smält choklad med kokos. (Blev bränt så smakade mest bara lite och slängde resten.)
Resten av en chipspåse från igår, 50-100 gram kanske. (?)
Resten av en förpackning med chokladglass, ca 200 ml.
6-pack nuggets på donken, med pommes, ketchup och Sprite zero. (Fatta ironin och hur tjock jag kände mig, haha!)
Lite naturgodis.

Tror det är allt. Hahah, sjuuuukt. Dock uppdelat över hela dagen, vilket ibland kan få mig att tänka att det inte är så farligt. Att jag inte är en hetsare för att jag inte trycker i mig det på 1-2 timmar. Men det är ju fel.

Och kommer antagligen äta mer. Har lite mer naturgodis, en Bounty och mer mackor. Jag och Erik kommer titta på film, så därför jag tror att det finns en chans att jag äter mer tyvärr. I alla fall choklad.

Den här dagen var liksom inte så kontrollerad som mina "hets/överätningsattacker" brukar vara. Utan jag åt något. Gick snabbt till köket och gjorde något nytt. Och något nytt. Och något nytt. Åter igen var jag så desperat att jag hade tankar på att slänga ihop en chokladbollsmet men insåg att vi inte hade smör hemma. Lika bra det! Har ju läst att det är bra att dricka mycket vatten när man hetsat. Så drog i mig 750 ml vatten, efter att jag nyss tryckt i mig två mackor. (Och då hade jag väl ätit 4-6 redan. All mat är som sagt utspridd över hela dagen.) Mådde så jävla illa. Kom till och med upp en gång, men jag lyckades hindra det och svalde ner skiten eller vad man nu ska säga haha. Hade så stor lust att kräkas men gjorde det inte.

Jag hatar det här. Jag är så jävla tjock just nu. Det är nästan så att jag försökerr förneka att jag blivit större, men sen så ser jag mig själv och inser att jag nog är tjockast i hela världen. Alla är smalare, finare, smartare, bättre osv. Jag orkar inte mer. Jag behöver hjälp.

Ge mig alla era tips för att lösa det här, snälla. Kram. <3

2 kommentarer:

  1. Har exakt samma problem. Äter äter äter. Jag börjar skolan på onsdag och har bestämt mig NU för att imorgon ska jag skärpa mig på riktigt (jag vet, "imorgon, imorgon, imorgon"...) Men jag hoppas att skolan ger lite rutiner.

    SvaraRadera
  2. Och nej du är inte tjock, du är fin och smart och bäst! Jag fick lov att låsa min blogg men jag är samma Laikaa som innan.

    SvaraRadera