söndag 4 augusti 2013

Ge mig era bästa safefoods!

Nu är jag trött på det här hetsbeteendet. Det är nästan som att jag straffar mig själv med mat. Som att det är rätt åt mig att äta saker som är dåliga för mig. Jag minns inte när jag åt riktig mat sist. Minst en vecka sedan. Jag har ätit en Subway för en vecka sedan och ett Happy Meal med mamma igår. Det är det matigaste. Annars har det varit gröt, yogurt, mackor x 100, chips, glass, godis, kakor, bullar, barer och massa skit. Varför? Helt cp. Idag är sista dagen. Den är redan fucked och jag ska bort till pappa idag, han fyller år. Jag är så trött på att bara bli fetare och må sämre. Nu är det ändring! Idag eller imorgon så ska jag planera, planera mat och träning. Sedan ska jag väl göra en liten inköpslista och köpa lite safefoods.

Ge mig era bästa safefoods! Gärna om det är något man inte brukar tänka på. Något ovanligt och nytt. (Sallad, Varma Koppen, kvarg, knäckebröd och gröt är ju ganska självklara.)

3 kommentarer:

  1. Tofu, inte mycket kalorier.. Räkor och skaldjur med lågkalorinudlar, proteinpulver med noll kolhydrater mixat med soyayougurt o lite frysta bär, den sväller o växer som en stor portion glass, typ 100kcl i en sådan stoor med halv dl proteinpulver halv dl soyayougurt o lite bär.
    Egentligen hur mycket som helst roliga recept om man ska bara äta något för att, man blir ju inte mätt i längden..

    SvaraRadera
  2. Jag är EXAKT lika dan. Som om jag typ straffar mig "ät då din gris" lixom och så mår jag bara dåligt för att jag överäter. Och inte god mat heller, nej nej, det ska vara mackor, chips, äckelgodis och blablabla...

    Nåja, här är min meterlånga lista:
    Icas frukt och bär - 50kcal/100g - 125kcal/ask
    Icas frysta hallon - 30kcal/100g - 75kcal/ask
    Minimajs - 16kcal/100g - 36kcal/burk (!!!)
    Icas Bönmix - 75kcal/100g - 173kcal/burk
    Osockrad nyponsoppa - 15kcal/100ml - 150kcal/paket
    Psylliumfrön/skal - Kcal kan ej tas upp av kroppen
    Funlight
    Pepsi max
    Powerking sugerfree - 10kcal/burk
    Findus wook - 35kcal/100g - 158kcal/påse
    Findus herrgårdsgrönsaker - 30kcal/100g
    Wasa crispi'n 7 grains - 340kcal/100g MEN bara 20kcal/skiva :)

    SvaraRadera
  3. Brukar göra gröt på rågflingor istället för havregryn då det blir lite mindre kalorier! Och ha på lite lågkalori lingonsylt eller lågkalori äppelmos om jag inte bara har med kanel eller blåbär/hallon. Annan safe food för mig är alla grönsaker+frukt och bär (förutom avokado och vindruvor), sockerfri nyponsoppa/blåbärssoppa, krossad tomat (kokar med lite vatten, oregano och vitlök så blir det soppa) och kvarg, keso osv men det är väl ganska självklart. Knäckebröd är precis som du skrev safefood för många men för mig HELT tvärtom, typ 90% av mina hetsar har utlösts av en skiva wasa husman eller finncrisp så det är strikt förbjudet för mig haha :(

    SvaraRadera