onsdag 14 augusti 2013

Hetsa kanske?

Eftermiddagen har varit väldigt jobbig idag. Jag har inte mått bra. Haft ont i bröstet. Tror det är stressrelaterat, får det ibland. Men jag vet inte. Åt kakor på jobbet, fan då. Det var fika och jag kunde inte låta bli. Sedan så när jag gick hem så gjorde min fot ont ibland igen. Suck... Velade mycket kring om jag skulle till gymmet eller inte. Var ganska nedstämd också. Gick i alla fall en halvtimme till tunnelbanan. Mådde inte bra, tänkte inte så bra saker. Ögonen tårades men det blinkades bort. Bestämde att gråta kan jag göra ifred hemma om jag vill. Men nu när jag väl är hemma så känner jag inte att det kommer hända. Satte mig på tunnelbanan, tog ett äpple trots mättnad och ångest. Fick lite mer ångest. Tänkte att jag säkert skulle få ångest av ett glas vatten just nu. Åh. Varför fuckade jag dagen? Den som började så bra...

Nu vill jag hetsa, vilket jag velat ett tag. Även när jag gick från jobbet fantiserade jag om att hetsa och sedan spy. Får sådana sug ibland, har aldrig gjort och kommer förhoppningsvis aldrig göra. Men lär hetsa idag. Har redan ätit socker nu när jag kommit hem. Visst, jag skulle kunna göra en "okej" dag kanske. Men just nu känns allt ungefär lite svartvit, allt eller inget. Och jag börjar må dåligt igen, dumma tankar. Då tröstar maten mig. Hetsa bort alla känslor och tankar. Det är som att jag skadar mig själv med hets och ångest. Som att den ångesten är lättare att stå ut med. Jag vet inte, kanske bara svamlar. Jag vet inte vart jag ska ta vägen och jag vet inte vad jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar