onsdag 28 augusti 2013

Egen variant av 5:2?

18 timmar och jag är inte ens hungrig. Visst, jag är sugen och tänker en del på ätande. Men känner ingen hunger. Funderar på att göra en variant av 5:2 dieten. 5 dagar äter man under hela dagen, men verkligen inte 2000 kalorier. Utan max 1200, och helst en del träning. Och två dagar fastar man. (20-24-timmarslopp.) Alltså som nu. Det här är mina andra fasta den här veckan. Vet bara inte hur man ska lägga fram det till pojkvän/mamma. Om man ska det. Jag och mamma pratar ju i perioder mycket om mat och träning. Men inget nu. Ska nog bara vara tyst. Hon har mycket att tänka på. Älskade mamma. <3

Det jobbiga när man väl börjar äta efter fastan är att jag tänker "Men jag har ju kalorier kvar, jag kunna unna mig lite godis." sen går det överstyr. Liksom visst 1050 kalorier, som jag åt igår, kanske inte är så farligt men känns onödigt när hälften var godis och när man faktiskt fastat. Får tänka lite mer på det här.

Vi får se om jag orkar gymma dock. Har ingen aning vad kalorigränsen ska vara idag, under 1000 i alla fall. Och vad jag ska äta, hmm. Måste bestämma det innan jag kommer hem. Annars är det risk för överätning!

1 kommentar:

  1. Har också funderat på en egen variant av 5:2 dieten! Tror nog att det kommer att funka prima :)

    SvaraRadera