söndag 9 mars 2014

Hur länge ska jag vara stark?

Gårdagens intag: 3500 kalorier.

Inte riktigt säkert men antagligen där om kring. Hatar att jag känsloäter. Varför kan inte jag vara en sådan som knappt kan äta när det är jobbigt? För jobbigt är det. Riktigt jobbigt. Mamma bara gråter. Och pratar om allt det jobbiga. Jag har hört samma historier och tankar hundratolv gånger nu, som vanligt när något händer. Jag har kramat henne och tröstat henne och hållit i hennes hand. Jag vet inte vad jag ska göra för henne. Men jag önskar att hon kunde göra något för mig. Hon kan väl ta hand om mig nu. Hur länge ska jag orka vara stark?

Somnade gråtandes halv fem igår. Ska bli kul att ta sig upp för skolan imorgon. Vill bara dö. Jag vet inte hur jag ska äta idag. Vill hetsa. Vill äta så lite som möjligt. Vill äta bra och träna. Vill bara äta utan att tänka. (Lycka till, hahah.) Vill leva på resten av min glass. Jag vet ju att jag borde satsa på att äta bra och kanske träna men det känns svårt. Vet bara inte alls vad jag ska äta. Nu har träningsvärken släppt i alla fall. För övrigt gjorde jag mina 60 squats i ångest medan jag borstade tänderna inatt. Så ligger åtminstone inte efter på den fronten. Idag är det vilodag enligt den så skulle kanske vara bra om man fick in någon annan träning. Särskilt efter maten igår. Nåväl, vi får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar