söndag 30 mars 2014

Självhat på hög nivå.

Gårdagens kalorier: 3037 kalorier.

Jag vet inte hur väl kalorierna stämmer, fick liksom chansa. Kan ha ätit mer/mindre. Jag drack massa vatten, så mycket att jag fick ont och mådde illa. Kunde inte sova på ett tag. Gick över till slut. Vågen visade upp. Vet att det är mat+vätskevikt från hetsen men ändå. Så jävla ledsen. Sådan jävla ångest. Vet liksom inte vart jag ska ta vägen. Varför förstör jag hela tiden för mig själv?

Är det någon som testat någon mono diet? (Mono diets är vanligt bland folk med ÄS har jag märkt, speciellt på forum.) En mono diet innebär att man bara äter en sak. Man räknar ut hur mycket gram, inte kalorier, man får äta beroende på mono och BMI. Tror normalvikt på chokladmono kan äta runt 400-500 gram och ändå gå ner!!! Exempelvis BARA ägg, BARA äpplen, BARA yogurt, BARA choklad. Sen ska man dricka mycket vatten och helst inget annat. Jag funderar på en choklad mono då jag läst mycket om det. Samtidigt är jag rädd. Vissa går upp även om flest går ner. Jag tänker att med tanke på hets och normalvikt så kanske man kan gå ner? Vad tycker/tror ni? Har ni testat något?

Annars blir det nog, förhoppningsvis, restrict.

8 kommentarer:

  1. FAN. TA. HETS. Men som du säger är det antagligen mycket mat- och vätskevikt. Får tänkte positivt, de flesta med en normal relation till mat kan äta betydligt mycket mer på en lördag! Styrkekramar <3

    Aldrig hört om monodiet men skulle vara sjukt kul att prova(choklad, hehe)! :o Tror dessutom att det skulle fungera. Minns för 1-2 år sedan när låg hemma sjuk i ca 2 veckor och inte hade någon matlust. Förutom några få skålar gröt så levde jag verkligen på choklad. Åt över 2000 kcal nästan varje dag och gick ändå ner i vikt. Förstod ingenting haha. Och då var jag ändå väldigt underviktig, så tror absolut att det kommer fungera! Kanske också ska köra på detta... Vet dock inte om jag kommer klara av ångesten som skulle komma efter 400-500 gram choklad :/

    SvaraRadera
  2. Skulle själv aldrig våga köra en monodiet på chokad då det triggar igång mitt överätande (har inte ätit choklad alls iår just därför).
    Har kört på bara risgrynsgröt (och varmt vatten med kryddor) i en period dock, men åt alldeles för lite av det, så trots att jag rasade i vikt (15 kg på en månad) så gick jag upp det väldigt snabbt igen sen eftersom jag varit i konstant svältläge, dumt..
    Men jag tror nog en monodiet kan funka bra så länge man äter tillräckligt. Tänk på att få i dig vitaminer och sånt bara ifall det blir att du kör på en monodiet, så att du får i dig allt sånt kroppen behöver också <3

    SvaraRadera
  3. monodiet lät ju ganska intressant men tror man tröttnar jävligt fort och jag tror ändå det är bättre att variera sig lite... tänk om man typ bestämmer sig för att bara äta lågkalorikräm och sen blir as sugen på frukt så kan man inte äta det? haha jag skulle bli galen.. sen är det nog bättre att äta något som tillför kroppen något. kram!

    SvaraRadera
  4. thigh gap är ju genetiskt och beror på skelettets uppbyggnad, om skelettet sitter brett ifrån eller inte, så jag vet inte riktigt. har thigh gap även på min highest weight för mina ben är skapta så, vilket jag hatar eftersom det ger mig universums bredaste, fetaste röv och lår/höfter. vi kan gärna byta??? puss

    SvaraRadera
  5. och btw, till ditt inlägg; ja, monodiet verkar asnice!! alltså, man äter ju ändå redan så enformigt som det är, så att hålla sig till en sak, och då också kanske lite extra onyttigt eftersom man ändå fastar, kanske är mer värt? jag har ju hört om så många ätstörda som lever på lösgodis varje dag och går ner i vikt i det, som äter cirka 10-20 godisbitar om dagen enbart för att sockret håller dom igång och enbart för att det är mer värt att tillåta sig en godisbit än en halvgod middag som man ej gillar, om man väl måste/ska äta. så har jag hört att många tänker iallafall. verkar ju faktiskt värt att prova!

    SvaraRadera
  6. Bli vegetarian, då får du i dig allt, det är nyttig och bra, men du kan ändå gå ner om det är det du vill. Du är fin som du är, minns det. <3

    SvaraRadera
  7. Sv: Jaa, det är helt otroligt befriande att vara klar med gymnasiearbetet!! :D För en vecka sen var jag typ halvklar. Skrev ihop allt i panik på några dagar, samt skrev säkert i sex timmar i går. Hela dagen satt jag bara och skrev. Helt sjukt. När ska ditt vara inne och vad handlar det om? :)

    SvaraRadera
  8. Spännande med chokladmono :D jag älskar choklad så jag skulle nog klara av att BARA äta choklad och inget annat, men skulle nog inte må så bra av det. Ska du köra det nån mer dag?

    SvaraRadera