fredag 7 mars 2014

Matlagning

Idag är det friluftsdag och jag skulle med på promenad. Bestämde mig redan igår för att stanna hemma. Var lugnt för mamma också så det känns chill. Sov ut ganska bra men väcktes av mamma lite tidigare än jag velat hehe. Sedan har vi lagat massa mat, hon har gjort det mesta men ändå.Väldigt mycket kyckling har lagats haha. Vi har även vägt allt och gjort portionspåsar, mamma ska räkna sedan. Åh, så himla glad över det här!!! Hon ska ju också äta bättre och börja träna. Hoppas allt blir bra.

Vi har gjort:

Vanliga kycklingfiléer i ugn.
Stekt kyclingfilé som blivit skuren i småbitar. (Perfekt till små wraps eller i pasta.)
Kycklingwok. (Ska bli intressant, hoppas den inte innehåller så mycket kalorier.)
Korvstroganoff. (Hoppas att den heller inte innehåller allt för mycket kalorier.)
Gratäng bestående av lite pasta, skinka, broccoli, blomkol och äggstanning.

Vi ska även göra mer kesellapannkakor idag. <3 Och hon ska göra biffar som jag inte tycker om imorgon.

Idag har jag träningsvärk, inte så konstigt haha. Ont i axlarna, skuldrorna och benen. Vet fan inte om jag kommer träna idag. Kanske lite kondition om Erik vill gymma när han jobbat klart. Crosstrainern låter inte så lockande när man har träningsvärk haha. Kanske kan köra på bandet om det gör för ont. Kanske inte blir någon träning alls.

Idag har jag ätit bönsalladmix med lite kyckling till lunch. Det blev 50 gram kyckling kvar av de som vi gjorde 100-gramspåsar av. Så det hamnade på 267 kalorier. Och sedan var jag sötsugen och tog ett päron för att inte äta massa choklad eller glass haha. Nu sitter jag bara på rummet och tar det lite lugnt. Tror vi ska göra kesellapannkakorna snart så får börja röra på mig snart. Måste göra 55 squats enligt the challange idag också. Kommer inte vara så skönt! ;)

1 kommentar:

  1. Sv: Jag fattar inte varför det skulle smaka så sött. Nej, jag håller mig till naturliga näringsämnen som redan finns i maten. Om en äter protein i annan form anser inte jag att proteinpulver är nödvändigt. Ville bara testa och se. :)

    SvaraRadera