torsdag 27 mars 2014

När man inte riktigt vet.

Gårdagens intag: 779 kalorier.

Fastade i lite mer än 24 timmar och det är väl bra. Åt tyvärr alldeles för mycket, med tanke på fastan alltså. Ugh. Ingen träning heller. Visst man ska ha vilodagar men hade varit coolt att ha tränat 10 dagar i rad. Nåväl... Hoppas på att träna idag. Ska tvätta vid 16 så får se. Ingen fasta idag i alla fall. Fast känner mig inte så hungrig just nu och har lite lust att inte äta. Men det ska jag. Bättre det än att äta lite för mycket på kvällen och inte ens orka träna.

Jag och Erik pratade mer igår. Om "ätstörningen". Han tycker att jag behöver hjälp. Jag är delad. Vill men ändå inte. Tänk om jag inte är tillräckligt sjuk? Sedan känns det jobbigt att behöva äta så mycket som jag antagligen behöver varje dag. Ugh. Nej, lättare att inte tänka på. Vi kanske skulle skriva in mig på någon väntelista idag. Känner mig osäker men vet att kö-tiden är lång och att man kan tacka nej. Hah, hade jag skrivit in mig när jag tänkt så hade jag antagligen fått hjälp nu. Men tänker inte ta upp det, det får Erik göra i så fall. Hej eget ansvar... Men jag känner mig liksom inte säker. Vill liksom bli mer sjuk. Har ju en ganska "bra" period. Ni förstår säkert vad jag menar.

Idag är målet 800 kalorier. Ska nog äta en Skyr eller ett äpple strax. Är hungrig men ändå inte. Har cola zero och vatten i alla fall. Men ska nog äta snart. Bra för förbränningen eller hur? :c

1 kommentar:

  1. Fina fina du... Du ska absolut inte vara rädd för att du "inte är tillräckligt sjuk". De flesta som söker hjälp tänker precis samma sak och de har alla lika fel. Det är jättesvårt att ens inse att man har en seriös ätstörning, men det är något som psykologer och läkare kommer hjälpa dig med när du väl får hjälp. Jag hoppas hoppas och hoppas att du kommer våga söka dig till någon form av äs-klinik. Du förtjänar att vara frisk och må bra <3

    SvaraRadera